Δικαιοσύνη: Ευρεία σύσκεψη για να αποτραπεί το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων λόγω κορονοϊού

Κατερίνα Μάνθου 25-09-2020 07:04 Τελευταία ενημέρωση: 25-09-2020 07:05
Δικαιοσύνη: Ευρεία σύσκεψη για να αποτραπεί το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων λόγω κορονοϊού
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνου Τσιάρα

Με στόχο να ληφθούν μέτρα για να αποτραπεί το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων λόγω κορονοϊού αλλά και να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα ανακύπτουν από αυτή, φορείς της Δικαιοσύνης πραγματοποίησαν έκτακτη συνάντηση.

Μάλιστα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνου Τσιάρα. Σε αυτή οποία συμμετείχαν από την πλευρά του υπουργείου, πέραν του κ. Τσιάρα, ο Γενικός Γραμματέας Πάνος Αλεξανδρής και η Υπηρεσιακή Γραμματέας Βίκυ Γιαβή, η αντιπροσωπεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ) (ο Πρόεδρος Δημήτρης Βερβεσός, ο Αντιπρόεδρος Θέμης Σοφός, η Σύμβουλος Ταμίας, Μαρινέττα Γούναρη-Χατζησαράντου, και οι Σύμβουλοι Δημήτρης Αναστασόπουλος και Φώτης Κωτσής). Ακόμη συμμετείχαν οι Διοικήσεις του Εφετείου, του Πρωτοδικείου και του Ειρηνοδικείου Αθηνών, της Εισαγγελίας Εφετών και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, καθώς και εκπρόσωποι του ΟΔΥΕ και του ΣΔΥΑ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΣΑ, κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην τρέχουσα συγκυρία τα Δικαστήρια, τα οποία επικεντρώνονται κυρίως στο Πρωτοδικείο Αθηνών, καθώς τα υπόλοιπα δικαστήρια -με εξαίρεση τα ακροατήρια του Εφετείου-, λειτουργούν χωρίς ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα συνωστισμού.

Ακόμη, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση:

Από την πλευρά του δικηγορικού σώματος ετέθησαν ενδεικτικά:

  • «Το πρόβλημα της ανεπαρκούς εξυπηρέτησης των δικηγόρων στην καθημερινή επαφή τους με τις γραμματείς των δικαστηρίων
  • Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη ηλεκτρονική λήψη αντιγράφων αποφάσεων, προτάσεων και πρακτικών καθώς και ορισμένων πιστοποιητικών (ιδίως κληρονομικών, σωματείων και τελεσιδικίας)
  • Το πρόβλημα συνωστισμού ιδίως στα Κτήρια 2, 4, 5, και 13, και στη διαδικασία αυτοφώρων στην πρ. Σχολή Ευελπίδων, καθώς και στο αρχείο του Πρωτοδικείου Αθηνών.Η έλλειψη επαρκούς προσωπικού στις δικαστικές γραμματείες και η ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών.
  • Η λειτουργία της εταιρίας φύλαξης, για την τήρηση των ελαχίστων αποστάσεων και των μέτρων προστασίας από τον COVID -19 , ενόψει της επικείμενης λήξης της σύμβασης στις 30.9».

Τα μέτρα που προτάθηκαν κατά τη σύσκεψη είναι σύμφωνα με το ΔΣΑ τα εξής:

  • Η επέκταση της ηλεκτρονικής κατάθεσης δικογράφων σε όλα τα ένδικα βοηθήματα και μέσα και σε όλες τις διαδικασίες,
  • Η άμεση λήψη μέτρων για την ηλεκτρονική παρακολούθηση της ροής μήνυσης,
  • Η δυνατότητα κατάθεσης και λήψης των σχετικών μέσω ψηφιακού μέσου αποθήκευσης (CD ή USB).
  • Κατά τη συνάντηση, μετά από την ανταλλαγή απόψεων όλων των φορέων που συμμετείχαν, συμφωνήθηκε:
  • Να γίνει άμεση κατάθεση προτάσεων νομοθετικής παρέμβασης από τους φορείς προς το υπουργείο ώστε να ληφθούν αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των δικαστηρίων και να αποφευχθούν δυσλειτουργίες λόγω της πανδημίας.
  • Να δημιουργηθεί ad hoc επιτροπή COVID-19, με τη συμμετοχή όλων των παραγόντων της Δικαιοσύνης (υπουργείου, δικηγόρων, δικαστών, δικαστικών γραμματέων) που θα λειτουργεί σε εβδομαδιαία βάση, με ευθύνη του υπουργείου Δικαιοσύνης. Έργο της Επιτροπής είναι να επιλαμβάνεται άμεσα όλων των ζητημάτων που προκύπτουν στην καθημερινή λειτουργία των δικαστηρίων υπό τις παρούσες έκτακτες συνθήκες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo