Η πανδημία των τροχαίων δυστυχημάτων καραδοκεί

Γιαννούκας Χρήστος 02-05-2020 11:54 Τελευταία ενημέρωση: 02-05-2020 11:56
Η πανδημία των τροχαίων δυστυχημάτων καραδοκεί
Η Δευτέρα 4 Μαΐου θα αποτελέσει σημείο καμπής αφού τα μέτρα περί περιορισμού της κυκλοφορίας θα αρθούν σταδιακά

Τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας παγκοσμίως πιστεύουν πως ο κορωνοϊός αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν πολύ επικίνδυνο εχθρό, ο οποίος όχι μόνο έχει στερήσει τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, αλλά έχει καταφέρει να λυγίσει οικονομικά χώρες με όσα προβλήματα αυτό συνεπάγεται. Ωστόσο πριν εμφανιστεί ο CoVid-19 και χαρακτηριστεί ως πανδημία ποια ήταν η πραγματική πανδημία; Στη χώρα μας τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν μια πραγματική πανδημία στο πέρασμα των χρόνων, καθώς είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους ηλικίας 15-29. Ο ιός αυτός όμως φάνηκε να επηρεάζει και το ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων καθώς σημειώθηκε πτώση τους έως και 80% εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας. Θα πίστευε κανείς πως η μείωση αυτή των ατυχημάτων θα είχε ως συνέπεια ένα ασφαλέστερο οδικό δίκτυο. Λανθασμένη αντίληψη, αν αναλογιστεί κανείς το άγχος των πολιτών που προκαλείται από την κατάσταση που επικρατεί και έπεται να ακολουθήσει, κάτι το οποίο φαίνεται και την ώρα που αυτοί οδηγούν. Αυτό έχει ως συνέπεια οι οδηγοί να είναι πιο επιρρεπείς σε κυκλοφοριακές παραβάσεις.

Η Δευτέρα 4 Μαΐου θα αποτελέσει σημείο καμπής αφού τα μέτρα περί περιορισμού της κυκλοφορίας θα αρθούν σταδιακά. Ως εκ τούτου η κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο θα αρχίσει πάλι να αυξάνεται. Η Ελλάδα είναι από τις πρωταθλήτριες στην ΕΕ σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα προ καραντίνας, κατάσταση η οποία είναι αναγκαίο να μη διαιωνιστεί και μετά την καραντίνα. Η σταδιακή επανένταξη στην κανονικότητα, θα προκαλέσει κυκλοφοριακό παραλήρημα στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού που έμειναν κλεισμένοι στα σπίτια τους τόσο καιρό, με αποτέλεσμα το ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων να αποκτήσει την τάση να αυξηθεί συγκριτικά με τα επί καραντίνας ποσοστά. Το συσσωρευμένο άγχος των πολιτών λόγω της κατάστασης, οι υψηλές ταχύτητες, η επιθετική οδήγηση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους είναι οι πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που ευθύνονται για το 60% των τραυματισμένων από τροχαία, που φτάνουν στα νοσοκομεία.

Σκοπός είναι, να αντιληφθούμε όλοι οι χρήστες της οδού την αξία της ανθρώπινης ζωής. Όχι μόνο όταν αυτή απειλείται από έναν επικίνδυνο ιό αλλά και από τις απλές καθημερινές μας συνήθειες όπως είναι η οδήγηση και η σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά μας, είτε αυτή αφορά οδηγούς είτε πεζούς. Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε ότι η χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους, η τήρηση των ορίων ταχύτητας και των αποστάσεων ασφαλείας αποτελεί τόσο σημαντική ανάγκη όσο αποτελεί το πλύσιμο των χεριών και η τήρηση των κανόνων υγιεινής για την προστασία μας από τον κορωνοϊό. Ας προσπαθήσουμε όλοι να προστατευτούμε όχι μόνο από τον CoVid-19 αλλά και από τον ‘ιό’ που αφαιρεί τη ζωή πολλών ανθρώπων στην άσφαλτο. Η ασυνειδησία, η αμάθεια και οι επιπολαιότητες μπορούν να μας στερήσουν τη ζωή. Είναι έτσι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα από την πολιτεία και όλους τους άμεσα εμπλεκομένους επί του θέματος φορείς, θεσπίζοντας ένα ουσιαστικό σχέδιο δράσης για σωστή οδική εκπαίδευση των πολιτών. Επίσης μην ξεχνάμε ότι η αστυνόμευση και οι συνεχείς έλεγχοι είναι απαραίτητοι για να περιοριστούν οι παραβάσεις. Στην προσπάθεια αυτή σημαντικός αρωγός είναι και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών προκειμένου να μη θρηνήσουμε αλλά θύματα στην άσφαλτο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo