Στα 2.086 ανήλθαν τα περιστατικά διάσωσης το 2019, στις ελληνικές θάλασσες

Newsroom L&O 31-03-2020 16:31
Στα 2.086 ανήλθαν τα περιστατικά  διάσωσης το 2019, στις ελληνικές θάλασσες
Ο Ναυτικός Τομέας του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ /ΝΤ) χρειάστηκε να βοηθήσει 65.282 ανθρώπους

Σε 2.086 περιστατικά, με 65.282 εμπλεκόμενα άτομα, εντός της Ελληνικής περιοχής έρευνας & διάσωσης (SRR), επιλήφθηκε το 2019 ο Ναυτικός Τομέας του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ./Ν.Τ.) που εδρεύει στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, στον Πειραιά.

Σύμφωνα με σημερινά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας το συγκεκριμένο κέντρο επιλήφθηκε επίσης σε 570 περιστατικά με 19.954 εμπλεκόμενα άτομα εκτός περιοχής FIR, στα οποία ήταν το πρώτο κέντρο που έλαβε το συναγερμό κινδύνου.

Tο ΕΚΣΕΔ/Ν.Τ. σε βάθος 6ετίας συντονίζει και όπου απαιτείται, διευθύνει, κατά μέσο όρο 2.090 περιστατικά εντός της Ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης (SRR) και 438 συμβάντα εκτός SRR, ενώ παρέχει κατά μέσο όρο βοήθεια σε 67.127 άτομα περίπου, ετησίως.

Από τα 2.656 περιστατικά που διαχειρίστηκε το Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.,τα οποία αφορούσαν παροχή συνδρομής σε 85.236 άτομα, τα 1.472 περιστατικά (ποσοστό 55,42%) αφορούσαν 50.992 παράτυπα εισερχόμενα πρόσωπα (ποσοστό 61,78%).

Επιπρόσθετα, με μέριμνα του Ε.Κ.Σ.Ε.Δ./Ν.Τ. παρασχέθηκε συνδρομή σε 85 άτομα τα οποία ασθένησαν ή τραυματίσθηκαν εν πλω, εκ των οποίων τα 12 μεταφέρθηκαν με εναέρια μέσα.

Τέλος, το έτος 2019 το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης/Αεροπορικός Τομέας (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ./Α.Τ.) είχε συμμετοχή σε 73 περιστατικά πραγματοποιώντας 126 εξόδους με 218,1 ώρες πτήσης συνολικά.

Η αποστολή του ΕΚΣΕΔ είναι να προβαίνει στις αναγκαίες κινητοποιήσεις και ενέργειες που απορρέουν από τις οικίες διεθνείς ναυτικές με σκοπό να:

• συντονίζει τις ενέργειες Έρευνας και Διάσωσης, σε περιπτώσεις ναυτικών και αεροπορικών

ατυχημάτων, εντός και πλησίον των ορίων της περιοχής ευθύνης της χώρας μας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα έχει υπογράψει Συμφωνίες για συνεργασία σε θέματα ναυτικής έρευνας και διάσωσης τόσο με την Ιταλία (2000), όσο και με την Μάλτα (2008) και την Κύπρο (2016).

• Επιλαμβάνεται αρχικά σε περιστατικά εκτός περιοχής ευθύνης του, όταν είναι ο πρώτος αποδέκτης των σημάτων κινδύνου και μέχρι την ανάληψη της ευθύνης χειρισμού από το αρμόδιο ΚΣΕΔ.

• Παρακολουθεί και επεμβαίνει συνεργαζόμενο με τα αρμόδια ΚΣΕΔ της αλλοδαπής, σε περιπτώσεις ατυχημάτων Ελληνικών ή Ελληνόκτητων πλοίων που συμβαίνουν εκτός των ορίων ευθύνης του.

• Συντονίζει τις ενέργειες για τη μεταφορά ασθενών ή τραυματιών από πλοία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo