Συνάντηση Γεωργαντά Βερβεσού: Συζήτησαν για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και χρήση ηλεκτρονικών μέσων από δικηγόρους

Κατερίνα Μάνθου 16-01-2020 11:38 Τελευταία ενημέρωση: 16-01-2020 11:50
Συνάντηση Γεωργαντά Βερβεσού: Συζήτησαν για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και χρήση ηλεκτρονικών μέσων από δικηγόρους
Δείτε τα ζητήματα που τέθηκαν σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ολομέλειας

Τα μείζονα ζητήματα της επιτάχυνσης των διοικητικών διαδικασιών και της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων από τους δικηγόρους, τέθηκαν επί τάπητος σε συνάντηση που είχε ο πρόεδρος της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Δημήτρης Βερβεσός με τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γεώργιο Γεωργαντά.

Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων ο κ. Γεωργαντάς «αναγνώρισε τη σπουδαιότητα των ζητημάτων που τέθηκαν για την καθημερινότητα των δικηγόρων και δεσμεύθηκε ότι θα τα μελετήσει και θα προβεί σε όποιες ενέργειες θεωρήσει σκόπιμες».

Ειδικότερα, κατά τη συνάντηση του Βερβεσού με το υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τέθηκαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ολομέλειας τα εξής θέματα:

«1. Ζητήθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ (ως επιλέξιμης δαπάνης) της αναβάθμισης της ΤΝΠ του ΔΣΑ ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ, προκειμένου να παρέχονται στους δικηγόρους Αθηνών υψηλού επιπέδου υπηρεσίες νομικής πληροφορικής, με τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά μέσα.

2. Με δεδομένο ότι η χρήση ψηφιακών υπογραφών από τους δικηγόρους είναι αναγκαίο προαπαιτούμενο για πλήθος σπουδαιότατων ψηφιακών διαδικασιών, όπως η ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων στα πολιτικά και διοικητικά δικαστήρια, τέθηκε το ζήτημα της συντόμευσης του χρόνου λήξης της ισχύος των ψηφιακών υπογραφών του συστήματος ΕΡΜΗΣ, που έχουν δοθεί στους δικηγόρους και η ανάγκη παράτασής τους.

3. Τονίστηκε η ανάγκη επέκτασης της διαλειτουργικότητας του ΟΠΣ Ολομέλειας με τα πληροφοριακά συστήματα του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε οι δικηγόροι να μπορούν να πιστοποιούνται αυτομάτως και εξ αποστάσεως στις δημόσιες υπηρεσίες, και να διευκολύνονται έτσι στη λήψη πιστοποιητικών και εγγράφων, για τη λήψη των οποίων σήμερα απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία, πολύωρη αναμονή και γραφειοκρατική καθυστέρηση.

4. Επείγει να επιτευχθεί διαλειτουργικότητα με το Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο, ώστε οι συνάδελφοι να μπορούν να πραγματοποιούν ηλεκτρονικά α) την καταχώριση εγγραπτέων πράξεων (εμπράγματων αγωγών και αποφάσεων προσημείωσης υποθήκης) στα Κτηματολογικά Γραφεία, β) έρευνα στα κτηματολογικά στοιχεία για όλες τις περιοχές όπου έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση, γ) την παραγγελία, πληρωμή και χορήγηση πιστοποιητικών από τα Κτηματολογικά Γραφεία.

5. Τέλος, εκτέθηκαν τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην Α’ Φάση εφαρμογής του ΟΣΔΔΥ ΠΠ, ιδίως στην παρακολούθηση της ηλεκτρονικής ροής μήνυσης, και ζητήθηκε η άμεση αντιμετώπισή τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo