ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Παγκόσμια πρωτιά στην ολοκλήρωση των δοκιμών θαλάσσης του Συστήματος Εκτόξευσης και Ανάκτησης στην Ολλανδία

Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης 05-12-2019 12:26 Τελευταία ενημέρωση: 05-12-2019 12:26
Παγκόσμια πρωτιά στην ολοκλήρωση των δοκιμών θαλάσσης του Συστήματος Εκτόξευσης και Ανάκτησης στην Ολλανδία
Αυτή είναι μία παγκόσμια πρώτη και αποδεικνύει ότι η μέθοδος εκτόξευσης και ανάκτησης που ανέπτυξε η Naval Group είναι η απάντηση για την ασφαλή λειτουργία των USVs

Απόλυτη επιτυχία σε ποσοστό 100% σημείωσαν οι δοκιμές επιτυχούς ανακτήσεως του Inspector 125 κατασκευής του ECA Group, με χρήση του Συστήματος Εκτόξευσης και Ανάκτησης (LARS) της γαλλικής Naval Group στις εγκαταστάσεις του Ολλανδικού Ινστιτούτου Θαλάσσιων Ερευνών (MARIN) στο Wageningen, όπως ανακοινώθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Στις εγκαταστάσεις του προαναφερθέντος Ινστιτούτου, που αποτελεί συνεργάτη της Naval Group, Βέλγοι και Ολλανδοί αξιωματούχοι παρακολούθησαν τις απολύτως επιτυχείς δοκιμές του LARS της Naval Group σε μη επανδρωμένα οχήματα επιφανείας (USVs). Οι δοκιμές αυτές, επίμονες και απαιτητικές, πραγματοποιήθηκαν σε κατάσταση θαλάσσης 5/6 Μποφώρ, δηλαδή με έντονο κυματισμό ύψους 4μ., και με κύματα από όλες τις διευθύνσεις, ακόμη και από την υπήνεμη πλευρά του πλοίου μεταφοράς drones.

Όπως σημειώνει η κατασκευάστρια εταιρεία «Αυτή είναι μία παγκόσμια πρώτη και αποδεικνύει ότι η μέθοδος εκτόξευσης και ανάκτησης που ανέπτυξε η Naval Group είναι η απάντηση για την ασφαλή λειτουργία των USVs σε αντίξοα θαλάσσια περιβάλλοντα. Η Naval Group έδειξε την τεχνογνωσία που διαθέτει ανοίγοντας το δρόμο για νέες δυνατότητες για τα ναυτικά σώματα που χρειάζονται να λειτουργούν USV στη θάλασσα υπό δύσκολες συνθήκες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο μεταφοράς drones της Naval Group διαθέτει 2 συστήματα LARS, ένα σε κάθε πλευρά, τοποθετημένα λίγο πιο πίσω από το μέσο του πλοίου, κοντά στο κέντρο βάρους του πλοίου. Το κάθε LARS αποτελείται από ένα περιστρεφόμενο πλαίσιο σε σχήμα Α με το USV, βάρους έως 18 τόνους, να στεγάζεται σε μία πλωτή βάση. Αυτό επιτρέπει την ταυτόχρονη εκτόξευση δύο USVs με μέγιστη ασφάλεια.

Για το κοινό πρόγραμμα ναρκοθηρευτικών (MCM) των Βασιλικών Ναυτικών της Ολλανδίας και του Βελγίου, που υλοποιείται από την Belgium Naval Robotics (κοινοπραξία της Naval Group και της ECA Group), θα χρησιμοποιηθούν για το χειρισμό δύο ECA Inspector 125 USV.

Ο Claude Bultot, ο διευθυντής του Βελγικού προγράμματος, δήλωσε: «Αυτή η επιτυχία είναι ένα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος και προς την εφαρμογή ενός νέου τρόπου διεξαγωγής των ναρκοθηρευτικών δραστηριοτήτων μας που θα είναι αποτελεσματικότερος και ασφαλέστερος για τα πληρώματά μας. Ανυπομονούμε για τα επόμενα βήματα, μαζί με το Ολλανδικό Ναυτικό και με τους βιομηχανικούς εταίρους μας από τη Naval Group και την ECA Group.»

Αξίζει να σημειωθεί, όπως σημειώνεται από τους κατασκευαστές, ότι «οι προαναφερθείσες δοκιμές αποτελούν μέρος μίας σειράς δοκιμών για το πρόγραμμα του κοινού ναρκοθηρευτικού MCM BE/NL. Τον Αύγουστο του 2019, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμές εντός δεξαμενής στις εγκαταστάσεις του MARIN, με το ίδιο μοντέλο κλίμακας του κύτους του πλοίου και του συστήματος προώσεως, υπό ήρεμες συνθήκες θαλάσσης. Ο πρώτος στόχος ήταν η επιβεβαίωση και η τελειοποίηση των προβλέψεων της υπολογιστικής ρευστομηχανικής που έγιναν για την ταχύτητα και για την επιβεβαίωση της συνολικής αντίστασης του κύτους και της απόδοσης της προπέλας.

Ο δεύτερος στόχος ήταν να αξιολογηθούν οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του κύτους και του συστήματος πρόωσης προκειμένου να υπολογιστεί η συνολική ισχύς πρόωσης του πλοίου.

Η επόμενη σειρά δοκιμών θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2020 και θα αξιολογήσει τις δυναμικές πτυχές διαχείρισης της βάσης.» Αναφορικώς με το κοινό πρόγραμμα ναρκοθηρευτικών των δύο χωρών (Βελγίου και Ολλανδίας) αυτό αφορά τη ναυπήγηση 12 σκαφών και για τα δύο ναυτικά (από 6 σκάφη έκαστο) και η συνολική της διάρκεια αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 χρόνια. Μετά από τριετή περίοδο σχεδιασμού, η Belgium Naval & Robotics θα προχωρήσει στη φάση ναυπηγήσεως των σκαφών αυτών και των συστημάτων drones, με την πρώτη παράδοση του πρώτου σκάφους να είναι προγραμματισμένη το 2024.

Όλα τα σκάφη θα είναι εξοπλισμένα με πλήρη συστήματα drones που περιέχουν συνολικώς πάνω από 100 υποβρύχια, επιφανειακά και εναέρια drones πλήρως αφιερωμένα για χρήση εναντίον ναρκών θαλάσσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo