Απόρροια της ελλιπούς Οδικής Παιδείας ο επαναπροσδιορισμός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας!

Γιαννούκας Χρήστος 24-11-2019 10:25 Τελευταία ενημέρωση: 24-11-2019 10:44
Απόρροια της ελλιπούς Οδικής Παιδείας ο επαναπροσδιορισμός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας!
Οι συχνότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση κινητού τηλεφώνου και στους δικυκλιστές η μη χρήση κράνους.
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Κώδικας που υφίσταται συνεχώς αλλαγές και αναθεωρήσεις με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων-δυστυχημάτων και τη βελτίωση των υπαρχόντων συνθηκών στους οδικούς άξονες της χώρας μας. Για το σκοπό αυτό οι τελευταίες εξελίξεις στον Ποινικό Κώδικα φέρουν αλλαγές με αυστηρότερο πλαίσιο και νέες προϋποθέσεις.

Στις μηνιαίες εκθέσεις της Ελληνικής Αστυνομίας και της Διεύθυνσης Τροχαίας τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Κάθε χρόνο οι συχνότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων και δυστυχημάτων στη χώρα μας είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ , η χρήση κινητού τηλεφώνου και στους δικυκλιστές η μη χρήση κράνους. Οι αλλαγές επομένως των σχετικών νόμων, την οποία ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών, περιλαμβάνει ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, με εξαίρεση τα πρόστιμα των σοβαρών προαναφερθέντων παραβάσεων, τα οποία θα αυξηθούν. Εκτενέστερα ,στόχος του νέου ΚΟΚ είναι η «τιμωρία» του χρήστη-οδηγού και όχι του οχήματος πλην ορισμένων εξαιρέσεων, που αφορούν το ίδιο το όχημα, όπως για παράδειγμα η έλλειψη βεβαίωσης τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ. Δηλαδή, οι κυρώσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της άδειας οδήγησης του οδηγού και όχι της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και των πινακίδων του. Ωστόσο σε παραβάσεις που θεωρούνται εξαιρετικά επικίνδυνες για την πρόκληση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, εξετάζεται το ενδεχόμενο να αφαιρούνται και τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Παράλληλα θα εξεταστούν μεμονωμένα ορισμένες παραβάσεις για αυξομείωση του χρηματικού ποσού των κυρώσεών τους. Επιπρόσθετα, θα δοθεί βάρος στον τρόπο αποπληρωμής των οικονομικών προστίμων, καθώς στην περίπτωση που ο παραβάτης ξεπεράσει το χρονικό όριο αποπληρωμής του προστίμου, αυτό θα μεταφέρεται αυτόματα στη φορολογική του δήλωση. Στο νέο ΚΟΚ, επίσης ,θα εξακολουθήσει να υπάρχει η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων, που ισχύει βάσει των προηγούμενων αλλαγών, και τις διαχωρίζει σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Ωστόσο ,αυτό που πρέπει να αναλογιστούμε είναι εαν οι συνεχόμενες αλλαγές στον ΚΟΚ θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ή θα πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους στοχεύοντας το στη ρίζα του. Είναι εύλογο να θεωρήσει κανείς πως οι παραβάσεις γίνονται καθώς οι οδηγοί δεν έχουν λάβει την κατάλληλη οδική παιδεία. Αφορμώμενοι της ευαισθητοποίησης που έχουν οι Έλληνες οδηγοί σε ότι αφορά θέματα οδικής ασφάλειας καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως επικρατεί πλήρης οδηγικός αναλφαβητισμός. Πρώτα και πριν από όλα, οφείλει να τονιστεί ότι ανεξάρτητα από το κόστος που έχει ένα πρόστιμο παράβασης του Κ.Ο.Κ το ζητούμενο το οποίο θα όφειλε να είναι δεδομένο, είναι να αποτυπωθεί βαθιά στη συνείδηση των παραβατών η επικινδυνότητα της παραβατικής πράξης που διέπραξαν. Κάθε οδηγός θα πρέπει να αναλογιστεί τι μπορεί να συμβεί εάν επαναλάβει την ίδια παραβατική συμπεριφορά και να οδηγηθεί από μόνος του στη ορθή συνειδητή απόφαση αποφεύγοντας από εδώ και στο εξής κάθε ενέργεια μη τήρησης του ΚΟΚ. Η μόνη λύση ώστε να μπορούμε να ελπίζουμε στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου οδηγικού περιβάλλοντος είναι η ουσιαστική παιδεία που οφείλει να ξεκινά από την παιδική ηλικία με στόχο την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σε θέματα σωστής οδηγικής συμπεριφοράς καθώς και η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή τους για το τι σημαίνει «οδηγώ με ασφάλεια και σέβομαι τη ζωή μου και τη ζωή των συνανθρώπων μου».  Συμπερασματικά, η ελλιπής παιδεία αποτελεί την πηγή του σκοταδισμού μας και του εγκλωβισμού μας σε αυτόν.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo