«Αυτά τα καλώδια, εκεί στον Πόρο, με ανατριχιάζουν», έλεγε ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου - Τα δύο σενάρια της συντριβής

Newsroom 21-08-2019 20:28
«Αυτά τα καλώδια, εκεί στον Πόρο, με ανατριχιάζουν», έλεγε ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου - Τα δύο σενάρια της συντριβής
Αναζητούνται τα αίτια της τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους

Εν αναμονή των επίσημων πορισμάτων για τους λόγους που οδήγησαν χθες το μοιραίο ιδιωτικό ελικόπτερο στη συντριβή του στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά, συγκλονίζει το γεγονός ότι ο γιος του πιλότου που έχασε τη ζωή του μαζί με τους δύο Ρώσους επιβάτες άκουγε τον πατέρα του να σχολιάζει για τα διαβόητα πλέον καλώδια πως του προκαλούν ανατριχίλα.

«Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε "αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν"» δήλωσε συγκεκριμένα στον ΣΚΑΪ ο γιος του άτυχου πιλότου του ελικοπτέρου, προσθέτοντας: «Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή. Το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε».

Σύμφωνα με τον ίδιο συνάδελφοι του πατέρα του που είδαν το διαθέσιμο υλικό από την πτώση του ελικοπτέρου το απόγευμα της Τρίτης είπαν στην οικογένεια «το ελικόπτερο έπεσε 300 μέτρα από το σημείο που απογειώθηκε. Σε αυτά τα μέτρα έπρεπε να πάρει ύψος 100 ποδών και από τα βίντεο που φάνηκε ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος».

Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως από το 2018 είχε επισημανθεί ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος από την ύπαρξη καλωδίων σε μεγάλο ύψος χωρίς ανακλαστήρες, δίπλα στο χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ανέφερε στο Open TV πως «υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου. Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση».

Ο συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε πριν από 15 μήνες ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι,ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης. «Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο .Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m , είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος .Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια» πρόσθεσε.

[caption id="attachment_42773" align="alignnone" width="1024"] EIKONA: OPEN TV[/caption]

Τα δύο σενάρια της συντριβής

«Είναι πολύ νωρίς να σας πω οποιεσδήποτε εικασίες μπορεί να έχει κάποιος σε υποθετικό επίπεδο. Πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις από τη διερευνητική διαδικασία ως οφείλουμε να κάνουμε σύμφωνα με τον νόμο και τα θεσμικά κείμενα» δήλωσε νωρίτερα στο Open TV και τον Δημήτρη Φρέσκο ο Αντώνιος Αθανασίου, Πρόεδρος Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων.

Σύμφωνα με το κανάλι, τα σενάρια που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων είναι δύο.

Το πρώτο σενάριο αφορά τη μηχανική βλάβη. Δηλαδή να έκανε «κράτει» ο κινητήρας., να μην μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ισχύ για να απογειωθεί το ελικόπτερο. Στο σενάριο αυτό συνηγορούν και γι' αυτό εξετάζονται με προσοχή οι μαρτυρίες που κάνουν λόγο για ύπαρξη καπνού αμέσως μετά την απογείωσή του και πριν την πρόσκρουση με τα καλώδια της ΔΕΗ.

Το δεύτερο σενάριο αφορά το ανθρώπινο λάθος. Παρά το γεγονός ότι ο χειριστής ήταν πολύπειρος με χιλιάδες ώρες πτήσης δεν αποκλείεται σύμφωνα με τους ειδικούς να υπέπεσε στο λάθος.

Ανεξέλεγκτα «ελικοδρόμια» σε όλη τη χώρα
Άγνωστο παραμένει σε πολλούς το γεγονός ότι το 70% των χώρων που προσγειώνονται ελικόπτερα δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ για την καταλληλότητα τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με την ΥΠΑ αποτελούταν μη αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης και σύμφωνα με το νόμο η χρήση τους επιτρέπεται αποκλείστηκα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και όχι για δημόσιες μεταφορές.

https://lawandorder.gr/Article/42519/poros-i-profitiki-anartisi-tou-pilotou-tou-moiraiou-elikopterou/

https://lawandorder.gr/Article/42634/syntrivi-elikopterou-ston-poro-o-diasimos-epicheirimatias-m-ampramov-o-enas-apo-tous-dyo-rosous/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo