• Άρθρα
  • Ετικέτες
  • Αρθρογράφοι

Είναι «ικανοί» όλοι για πανεπιστημιακές σπουδές;

Πέτρος Τρουπιώτης 28-08-2021 08:51
Είναι «ικανοί» όλοι για πανεπιστημιακές σπουδές;
Είναι λαϊκισμός (και ψηφοθηρία) να ανοίγεις τις πόρτες των πανεπιστήμιων σε όλους, όταν ξέρεις ότι ένα ποσοστό δεν έχει την δυνατότητα να ολοκληρώσει τις σπουδές και απλώς «καταναλώνει» πολύτιμο χρόνο του

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αποτελούσε πάντα ένα πολύ μεγάλο ειδησεογραφικό γεγονός.

Παλαιότερα, θυμάμαι στα πρώτα χρονιά της επαγγελματικής μου καριέρας , 4 δεκαετίες πίσω, οι εφημερίδες κατακλυζόταν από υποψηφίους και γονείς που ήθελαν να μάθουν πρώτοι «αν μπήκαν», ενώ τα τηλεφωνά μας από την προηγουμένη, δεν σταματούσαν και οι τσέπες μας ήταν γεμάτες από ονόματα που μας έδιναν συγγενείς και φίλοι «για να δούμε που μπήκε το παιδί».

Και βέβαια, το έκτακτο φύλλο, με χιλιάδες ονόματα που κυκλοφορούσε την ημέρα εκείνη, γινόταν ανάρπαστο και οι υποψήφιοι έψαχναν με αγωνία να δουν το όνομά τους ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα.

Αυτό τα τελευταία χρόνια, ευτυχώς ( για διάφορους λόγους) ατόνησε όλο αυτό.. Παρά ταύτα αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός για εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες στην χώρα, που έχουν παιδιά, ανίψια, εγγόνια, φίλους που δίνουν εξετάσεις.

Και βέβαια θυμάμαι σχεδόν πάντα η εκάστοτε αντιπολίτευση να «παίζει» αν μπορούσε να πει κανείς με τον «πόνο» γονιών και υποψηφίων, ποτέ λέγοντας για δύσκολα θέματα, ποτέ λέγοντας ότι κοπήκαν αρκετοί και άλλα…

Έτσι και τώρα, ο Σύριζα (και όχι μόνον) βρήκε μια ευκαιρία να προσπαθήσει να κάνει αντιπολίτευση.

Χιλιάδες έμειναν έξω από τα πανεπιστήμια λέει, λόγω της βάσης που μπήκε φέτος.

Και βέβαια, είναι κατανοητό (και πάνω εκεί πατά και η πολιτική μέρους της αντιπολίτευσης) γονείς αλλά και υποψήφιοι (για διάφορους λόγους) να θέλουν να μπουν όλοι στα πανεπιστήμια.

Όμως είναι δυνατόν, μαθητής που έγραψε 3 ή 5 σε όλα τα μαθήματα να μπαίνει σε πανεπιστημιακή σχολή, όταν είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα την τελειώσει ποτέ, γιατί δεν θα έχει την δυνατότητα παρακολούθησης.

Παράλληλα βέβαια θα καθυστερεί και το σύνολο των φοιτητών «χαμηλώνοντας» το επίπεδο σπουδών (Δεν το λέω εγώ, οι καθηγητές των ΑΕΙ το λένε).

Το χειρότερο όμως είναι ότι τελικά σε μεγάλη μερίδα αυτών των παιδιών, απλώς παρατείνεται ο χρόνος (σε χρόνια μετράμε ) όπου δεν κάνουν τίποτε και τελικά αναγκάζονται να στραφούν σε άλλες επαγγελματικές αναζητήσεις, έχοντας χάσει αρκετά χρονιά και οι γονείς τους έχοντας επενδύσει πολλά χρήματα.

Και για του λόγου το αληθές, όπως δείχνουν τα στοιχεία (Έκθεση “Eurostat- Population in Europe”, Ιούνιος 2020) η χώρα μας, έχει ρυθμό αποφοίτησης φοιτητών 9,17% όταν ο μέσος ευρωπαϊκός ορός είναι 24,05%. Είμαστε δε τελευταίοι στον σχετικό πίνακα….

Κι όμως, αυτό το απλό ζήτημα, δεν φαίνεται να το κατανοούν κάποιοι στην αντιπολίτευση.

Βέβαια, φοβάμαι πως είναι κάτι χειρότερο. Το κατανοούν, αλλά για λόγους αντιπολιτευτικούς και βεβαίως κάνοντας "λαϊκισμό", λένε τα αντίθετα, χαϊδεύοντας αυτιά γονέων και υποψηφίων, έστω πρόσκαιρα.

Κάποτε θα πρέπει αυτό να σταματήσει. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να αλλάξει ενώ παράλληλα πρέπει όλοι να αντιληφθούμε δυο πράγματα.

Το πρώτο είναι ότι ο καθένας μας έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και συγκεκριμένες κλήσεις. Δεν μπορούν να γίνουν όλοι δικηγόροι και γιατροί. Και δεν μπορούν απλώς γιατί, κάτ. αρχήν, δεν έχουν τις δυνατότητες αντικειμενικά.

Το δεύτερο είναι πως δεν είναι καθόλου υποτιμητικό κάποιος να κάνει ένα άλλο επάγγελμα, τεχνικό ας πούμε. Ίσως μάλιστα είναι και πολύ πιο προσοδοφόρο.

[email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo