• Άρθρα
  • Ετικέτες
  • Αρθρογράφοι

Βαρβιτσιώτης: Η Ευρώπη πρέπει πρώτα απ’ όλα να αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα ως προς τα χρονοδιαγράμματα και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων

lawandorder.gr 28-07-2021 20:57
Βαρβιτσιώτης: Η Ευρώπη πρέπει πρώτα απ’ όλα να αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα ως προς τα χρονοδιαγράμματα και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων
Ο υπουργός μίλησε καλεσμένος στη σειρά ψηφιακών εκπομπών EuPods για τα 40 χρόνια Ελλάδας – ΕΕ, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα
Για το Μέλλον της Ευρώπης, τη συμμετοχή του στις διαπραγματεύσεις στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων αλλά και για την Ελλάδα του χθες και του σήμερα, μιλάει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καλεσμένος στη σειρά ψηφιακών εκπομπών EuPods για τα 40 χρόνια Ελλάδας – ΕΕ, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Σε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναλύει και εξηγεί το πώς στις Βρυξέλλες μαθαίνει κανείς να «μπαίνει στα παπούτσια» των συνομιλητών του και το πώς η Ευρώπη θα μπορούσε να μεταμορφωθεί τα επόμενα χρόνια σε μια παγκόσμια δύναμη, στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ξεκινήσει για το Μέλλον της ηπείρου.

«Η Ευρώπη πρέπει πρώτα απ’ όλα να αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα και διαφάνεια ως προς τα χρονοδιαγράμματα και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων» επισημαίνει ο Αναπληρωτής Υπουργός, αναφερόμενος στους άξονες πάνω στους οποίους πρέπει να κινηθεί η Ευρώπη του αύριο. «Θα πρέπει να κοιτάξουμε επίσης την εξωτερική εικόνα της Ευρώπης και πώς μπορεί τελικά η Ευρώπη να μεταμορφωθεί σε μια δύναμη που θα επιβάλλει τις παγκόσμιες εξελίξεις», προσθέτει χαρακτηριστικά. Η ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης κρίνεται εξίσου σημαντική, όπως τονίζει, τόσο σε επίπεδο υγειονομικό όπως απέδειξε η πανδημία COVID-19, αλλά και σε επίπεδο τεχνολογικό και αμυντικό, όπως στον τομέα της πολεμικής βιομηχανίας. Καίριο είναι και το ζήτημα του μεταναστευτικού, που διχάζει Βορρά και Νότο, καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα μια κοινή συνισταμένη για την αντιμετώπιση των παράνομων μεταναστευτικών ροών, αλλά και την προστασία των χωρών που βρίσκονται στην εξωτερική περίμετρο, με συμφωνίες επιστροφών.

Ως προς την συμμετοχή του στα Συμβούλια Γενικών Υποθέσεων, ο κ. Βαρβιτσιώτης, περιγράφοντας την μέχρι σήμερα εμπειρία του, σημειώνει ότι το πιο δύσκολο κομμάτι της διαπραγμάτευσης ήταν ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός, καθώς υπήρχαν διαφορετικές επιδιώξεις από τα κράτη μέλη. «Ως επί το πλείστον, στο Συμβούλιο Γενικών υποθέσεων, αυτό που κάνουμε είναι να έχουμε μία καλή αντίληψη του ποιες είναι οι θέσεις των άλλων και οι κόκκινες γραμμές τους, ώστε αντίστοιχα εμείς να μπορούμε να τοποθετηθούμε και να προβάλλουμε τα διαπραγματευτικά μας ατού ή και το αντίστροφο. Αυτό που έμαθα από την μέχρι τώρα συμμετοχή μου στα Συμβούλια αυτά και νομίζω το μάθαμε όλοι οι Έλληνες με το δύσκολο τρόπο ότι θα πρέπει πολύ περισσότερο και πολύ πιο έγκαιρα να μπαίνουμε στα παπούτσια των συνομιλητών μας πριν αποφασίσουμε να διεκδικήσουμε κάτι. Θα πρέπει να αντιλαμβάνεσαι τον τρόπο με τον οποίο αρθρώνεται η επιχειρηματολογία, να έχεις μια πετυχημένη παρουσία και να κερδίζεις, μη μένοντας μόνο στα εθνικά θέματα. Να μπορείς να πηγαίνεις παρακάτω και να κάνεις προτάσεις, όπως ήταν το ψηφιακό πιστοποιητικό και να μπορείς να βρίσκεσαι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και όχι στην περιφέρεια» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Βαρβιτσιώτης συγκρίνει την ευρωπαϊκή ηγεσία του παρελθόντος και του σήμερα. Χαρακτηρίζει τον Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ ως «έναν παθιασμένο υποστηρικτή του ευρωπαϊκού οράματος» συμπληρώνοντας πως «ήταν ο άνθρωπος ο οποίος είχαμε την τύχη στην κρίσιμη περίοδο της οικονομικής κρίσης να είναι επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σημειώνει πως έχει καταφέρει «εκπληκτικά πράγματα», με την προώθηση του ευρωπαϊκού προγράμματος εμβολιασμού και την έγκριση των σχεδίων ανάκαμψης μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Θυμάται τις αφηγήσεις του πατέρα του, Ιωάννη Βαρβιτσιώτη που ακολουθώντας τον Κωνσταντίνο Καραμανλή βρέθηκαν στην πρωτοκαθεδρία – όπως λέει – της ευρωπαϊκής πορείας από τις αρχές της δεκαετίας του '60, αντιλαμβανόμενος τη σημασία του να βρίσκεται η χώρα μας στον σκληρό πυρήνα της Δύσης, κόντρα στο αντιευρωπαϊκό κίνημα των δεκαετιών ‘70, '80 και αρχών '90.

Τέλος, μιλάει για την εικόνα της Ελλάδας πριν την ένταξη στην ΕΟΚ το 1980, των πενιχρών μέσων και του μικρού αεροδρομίου στο Ελληνικό και την Ελλάδα του Σήμερα των μεγάλων υποδομών με το Μετρό, τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου, τους εθνικούς δρόμους και το αεροδρόμιο των Σπάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo