• Άρθρα
  • Ετικέτες
  • Αρθρογράφοι

Τουρκία: Φιλοκυβερνητικοί ύμνοι και αντιπολιτευόμενοι μύδροι για την «διώρυγα» της Κωνσταντινούπολης

Θανάσης Αργυράκης 29-06-2021 07:04 Τελευταία ενημέρωση: 29-06-2021 07:05
Τουρκία: Φιλοκυβερνητικοί ύμνοι και αντιπολιτευόμενοι μύδροι για την «διώρυγα» της Κωνσταντινούπολης
Ύμνους για τον Ερντογάν και «τον μεγάλο Θεό» για το έργο της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης -το οποίο πάντως είναι στα χαρτιά- απευθύνει ο φιλοκυβερνητικός τουρκικός Τύπο
Ύμνους για τον Ερντογάν και «τον μεγάλο Θεό» για το έργο της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης -το οποίο πάντως είναι στα χαρτιά- απευθύνει ο φιλοκυβερνητικός τουρκικός Τύπο, με αφορμή τα πρόσφατα εγκαίνια από τον Τούρκο πρόεδρο, που συνοδεύονται από τίτλους για το «όνειρο που έγινε πραγματικότητα», τη «νέα σελίδα που ανοίγει» και τη «διώρυγα του αιώνα».

Αντίθετα, τα αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ εξαπολύουν μύδρους κατά Ερντογάν για ένα έργο που θα έχει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και «θα κόψει την ανάσα της Κωνσταντινούπολης», που θα είναι καταστροφικό και θα σημάνει ένα φαγοπότι από τα μεγάλα διαπλεκόμενα συμφέροντα, καθώς και ότι είναι ένα σχέδιο στα χαρτιά, και ότι τα εγκαίνια δεν αφορούσαν τη διώρυγα, αλλά μια από τις γέφυρες που προορίζονται για τη διώρυγα.

Ενδεικτικοί είναι οι τίτλοι φιλοκυβερνητικών εφημερίδων, όπως της Sabah, ότι «είμαστε υπερήφανοι - Το έργο θα βάλει την Τουρκία στις δέκα μεγάλες οικονομίες παγκοσμίως». Η εφημερίδα, μάλιστα, επιτίθεται στην γερμανική, Deutsche Welle, και το βρετανικό, BBC, γράφοντας πως «δεν χώνεψαν τη διώρυγα - χυδαία πρόκληση».

Άλλες φιλο-ερντογανικές, όπως η Milliyet, έγραψε ότι «όλος ο κόσμος μιλά γι' αυτό - 70.000 νέες θέσεις απασχόλησης», η Türkiye, «ήταν όνειρο και έγινε πραγματικότητα», η Yeni Safak, «νέα σελίδα στην ιστορία της Τουρκίας», η Akşam, «η διώρυγα του αιώνα», η Posta, «το έργο διάσωσης του μέλλοντος της Κωνσταντινούπολης», η Yeni Birlik, «διασφαλίζεται το μέλλον της Κωνσταντινούπολης», η Milat, «ο Θεός είναι ένας - Θα ανασάνει ο Βόσπορος», η Diriliş Postası, «τεράστιο βήμα για την μεγάλη Τουρκία», κ.ο.κ.

Σε εντελώς αντίθετη γραμμή κινούνται οι αντιπολιτευόμενες εφημερίδες, όπως η Cumhuriyet που γράφει «κράτα γερά Κωνσταντινούπολη - οι κάτοικοί της αντιστέκονται στη διώρυγα και στο υπερκέρδος, υπερασπίζονται τη φύση και τη ζωή», η Karar, «δήθεν διώρυγα της Κωνσταντινούπολης - οι κατασκευαστικές πληρώνονται δισεκατομμύρια δολάρια», η Yeniçağ, «θεμέλια για τη γέφυρα της διώρυγας που δεν υπάρχει ακόμη», η Evrensel, «μην κόβετε την ανάσα της Κωνσταντινούπολης», η BirGün, «ενώ θεμελίωναν τη γέφυρα μιλούσαν για τη διώρυγα», κ.λ.π.

Η εφημερίδα, Yeni Asya, επίσης, τονίζει ότι «τα θεμέλια που μπήκαν δεν αφορούν στη διώρυγα, αλλά στην τρίτη γέφυρα», σύμφωνα με το Επιμελητήριο Αρχιτεκτόνων. Και προσθέτει: «Η διώρυγα είναι ψευδαίσθηση, αλλά η καταστροφή αληθινή. Επιπλέον, δεν έχει γίνει προκήρυξη του διαγωνισμού. Ακόμα, είναι οφθαλμοφανές ότι το έργο αποσκοπεί μόνον στο κέρδος. Στόχος του είναι να καταστρέψει την μόνη περιοχή της μεγαλούπολης που δεν την έχει αγγίξει χέρι».

Σύμφωνα με τον Ταγίπ Ερντογάν, πάντως, «το 2050 τα πλοία που θα περνούν (σ.σ. από τη διώρυγα) θα φτάνουν τα 78.000, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς η ασφαλής ικανότητα διέλευσης αφορά σε 25.000. Εδώ και καιρό ο Βόσπορος έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Δείτε τον Μαρμαρά σκαι τη θαλάσσια βλέννα.

Εφόσον δεν μπορούμε να κλείσουμε τον Βόσπορο στις διελεύσεις πλοίων, είχαμε την ιδέα της κατασκευής νέας διώρυγας. Μπήκε ο θεμέλιος λίθος μιας υποδειγματικής διώρυγας παγκοσμίως.

Η νέα διώρυγα θα καλύπτει το 99% της κίνησης στο Βόσπορο. Θα έχει 45 χιλιόμετρα μήκος, 275 μέτρα πλάτος και 21 μέτρα βάθος.

Θα μπορούν να διέλθουν πλοία με εμπορευματοκιβώτια μήκους μέχρι και 350 μέτρα. Κάτι που δεν είναι δυνατόν να γίνει σήμερα δίχως κίνδυνο ατυχήματος.

Θα χτιστούν έξι γέφυρες. Η πρώτη θεμελιώνεται τώρα. Θα δοθεί ανάσα στο εξωτερικό εμπόριο. Το κέντρο της Κωνσταντινούπολης θα αποσυμφορηθεί. Περιβαλλοντικά, η διώρυγα πρωτοπορεί παγκοσμίως.

Σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε το έργο σε έξι χρόνια, με κόστος περίπου στα 15 δισ δολάρια. Θα αυτοχρηματοδοτηθεί από τα έσοδα της διέλευσης. Ούτε πέντε γρόσια δεν θα δοθούν από το κρατικό ταμείο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo