Τα «κλειδιά» για να λάβει δυναμικό χαρακτήρα η επανεκκίνηση του HORECA

lawandorder.gr 17-05-2021 18:52
Τα «κλειδιά» για να λάβει δυναμικό χαρακτήρα η επανεκκίνηση του HORECA
Με τον κλάδο του HORECA να είναι αυτός που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες απώλειες εν μέσω της πανδημίας

Με τον κλάδο του HORECA να είναι αυτός που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες απώλειες εν μέσω της πανδημίας, το ζητούμενο πλέον είναι η επανεκκίνηση του να λάβει έναν δυναμικό χαρακτήρα, υπογράμμισαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ «HoReCa: Strategies in response to the crisis» του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Και αυτό είναι μονόδρομος να γίνει με διαφορετική προσέγγιση απ’ αυτή που υπήρχε προ πανδημίας, όπως σημείωσαν, μιας και οι αλλαγές στην εστίαση και στον τουρισμό ήρθαν για να μείνουν. Γι αυτό εξάλλου και η ευελιξία στην προσαρμογή των νέων συνθηκών θα παραμένει πάντα ζητούμενο.

Στο πάνελ του Φόρουμ συμμετείχαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους οι: Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca Cola HBC για Ελλάδα και Κύπρο, Πάνος Παλαιολόγος, ιδρυτής και Πρόεδρος της Hotel Brain, Λευτέρης Λαζάρου, σεφ και ιδιοκτήτης του Varoulko Seaside και Παναγιώτης Σταμπουλίδης, ΓΓ Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή.

Αλ. Δανιηλίδης: Οι άξονες για μία νέα δυναμική

Η μεγαλύτερη συνεργασία και η μεγαλύτερη ευελιξία σε όλη την οικονομική αλυσίδα θα ενισχύσει τις προσπάθειες για τη δημιουργία μίας νέας δυναμικής και μίας νέας ελπίδας στον κλάδο της εστίασης και του HORECA συνολικά, επισήμανε ο κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ενός εκ των χορηγών της φετινής διοργάνωσης του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Ο κύριος Δανιηλίδης εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος σημειώνοντας πως μετά την άμεση προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η χρονιά ξεκίνησε με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της. Όπως υπογράμμισε «Με δεδομένο ότι η εστίαση και συνολικά το HORECA είναι το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου μας, δεν είχαμε άλλη επιλογή απ’ το να προσαρμοστούμε πάρα πολύ γρήγορα. Και η προσαρμογή ξεκίνησε απ’ την πρώτη προτεραιότητα, που ήταν η υγεία των εργαζόμενων και των συνεργατών μας». Εξήγησε δε πως αυτό ήταν αφενός τεράστια ηθική υποχρέωση της εταιρείας και αφετέρου έδινε τη δυνατότητα να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση της αγοράς που είχε απομείνει ανοικτή, αλλά και του HORECA όταν θα άνοιγε. Και συμπλήρωσε «καταλαβαίνετε πως όταν άνοιξε μετά από έξι μήνες, έγινε μία τεράστια προσπάθεια παραγωγής και διακίνησης ώστε να ‘σερβιριστεί’ σωστά.Εάν δεν ήματαν σε θέση ο οργανισμός μας να λειτουργεί σωστά, από κάθε άποψη, δεν θα μπορούσαμε να το πετύχουμε».

Σημείο κλειδί επίσης στην στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ήταν η διαρκής επικοινωνία με την αγορά, ακόμα και όταν τα μαγαζιά ήταν κλειστά. «Αυτό μας βοήθησε να προσαρμόσουμε τα εργαλεία μας χρησιμοποιώντας επίσης και άλλα, εξειδικευμένα, που ζητούσε η αγορά ώστε να υποστηριχθεί στην επανεκκίνηση της», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης υπογραμμίζοντας πως αποτελεί κοινό στόχος για όλους «το άνοιγμα να δημιουργήσει μία νέα δυναμική και μία νέα ελπίδα για τον κλάδο».

Ο κ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε επίσης σε τρία βασικά στοιχεία τα οποία αποτελούν και τα «κλειδιά» στο στόχο για μία νέα δυναμική.

«Πρώτα απ’ όλα αυτό που εξηγούμε σε όλους, και η ίδια η αγορά το αναδεικνύει, είναι ότι η επόμενη μέρα αποτελεί μία άσκηση ευελιξίας. Δεν μπορούμε να μιλάμε για budget αλλά για κυλιόμενες προβλέψεις που μπορούν να αλλάζουν για διάφορους λόγους, πάρα πολύ σύντομα. Άρα η ευελιξία είναι το Νο1 ζητούμενο απ’ όλες τις πλευρές σε όλη την αλυσίδα παραγωγών, διακινητών και καταστημάτων.

Το δεύτερο είναι η αναγκαιότητα να αναδείξουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα μπορούν να νοιώθουν ασφάλεια και να επισκέπτονται τα καταστήματα. Αυτό σε ένα βαθμό έχει επιτευχθεί, μπορούν όμως να γίνουν περισσότερα πράγματα και η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.

Και τρίτο, μπορούμε όλοι μαζί να συμβάλουμε σε μία σειρά από λύσεις που θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στην αγορά, όχι μόνο στον τουρισμό αλλά και στην τοπική αγορά. Λύσεις που συνδέονται τόσο με το νομοθετικό πλαίσιο, όσο και με τον τρόπο που όλοι εμείς οι παράγοντες της αγοράς ασχολούμαστε μαζί του».

Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς: «Θέλει συνεργασία»

«Ο κλάδος προσαρμόστηκε, άλλαξε και μας ανάγκασε να φέρουμε εργαλεία και στρατηγικές πολύ νωρίτερα απ’ ότι πριν», σημείωσε απ’ την πλευρά της η κα Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca Cola HBC για τις αγορές Ελλάδος και Κύπρου. «Σαν Coca Cola Τρία Έψιλον ήμασταν δίπλα στους πελάτες μας για να τους ακούσουμε, ακόμα και όταν ήταν κλειστοί, και να αλλάξουμε τα εργαλεία. Υπήρξε γρήγορη προσαρμογή στα ηλεκτρονικά εργαλεία, διαχείριση των αποθεμάτων και των χρημάτων και προετοιμασία για την επανεκκίνηση» προσθέτοντας ότι, πολλές απ’ τις αλλαγές που συντελέστηκαν λόγω της πανδημίας θα παραμείνουν και μετά απ’ αυτή.

Αναφέρθηκε μάλιστα στο πρόγραμμα εκπαίδευσης 10.000 ανθρώπων στον κλάδο του HORECA, που ανακοίνωσε την Πέμπτη η Coca Cola Τρία Έψιλον.

Πάνος Παλαιολόγος: «Απ’ τον Ιούλιο θα έχουμε τέσσερις δυνατούς μήνες»

Αισιόδοξος ότι η φετινή τουριστική κίνηση θα είναι μεγαλύτερη απ’ την περυσινή εμφανίστηκε ο κ. Πάνος Παλαιολόγος, ιδρυτής και Πρόεδρος της Hotel Brain.

Γι αυτό και, όπως εξήγησε, φέτος η εταιρεία θα λειτουργήσει από τις 18 Ιουνίου το σύνολο των 63 ξενοδοχείων που διαχειρίζεται, έναντι των 38 που λειτούργησαν πέρυσι. «Είχαμε να διαχειριστούμε το απότομο φρένο στις πωλήσεις, τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους εκμισθωτές… Βρεθήκαμε στην κρίση με 62 εκμισθωμένα ξενοδοχεία. Μάθαμε όμως πολλά, η κρίση ήταν επιταχυντής για πράγματα που θα έρχονταν κάποια στιγμή. Το τέλος της κρίσης μας βρίσκει πιο ατσαλωμένους».

Για τον κ. Παλαιολόγο ο χαρακτηρισμός της τρέχουσας κατάστασης δεν μπορεί να είναι «κρίση». Και τούτο καθώς αφορά, όπως είπε, «τη μόνιμη αλλαγή του περιβάλλοντος». Και σε αυτό το νέο περιβάλλον ο ξενοδοχειακός κλάδος θα προσαρμοστεί, όπως σημείωσε. «Πρέπει να προσαρμοστούμε στο νέο τουρισμό, τις νέες ανάγκες, και τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που θα μείνουν», είπε χαρακτηριστικά και εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι μήνες από τον Ιούλιο ως και τον Οκτώβριο θα είναι δυνατοί για το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Λευτέρης Λαζάρου (Βαρούλκο): «Δεν βρίσκουμε προσωπικό»

Απ’ την πλευρά του ο γνωστός σεφ και ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Varoulko Seaside» κ. Λευτέρης Λαζάρου υπογράμμισε την αγωνία του για την επανεκκίνηση της εστίασης. Ζήτησε δε να επανεξεταστεί το ζήτημα με τις αναστολές των συμβάσεων διότι όπως εξήγησε έχει δημιουργηθεί στρέβλωση στην αγορά και ανέφερε ότι «Φέτος δεν μπορούμε να βρούμε εργαζόμενο. Όλοι επαναπαύονται στα 534 ευρώ, πιθανόν μπορεί να κάνουν και κάτι έξτρα, και περιμένουν πότε θα ανοίξει ολοκληρωτικά η αγορά» .

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη αφενός το τουριστικό προϊόν της χώρας να απλωθεί σε διάρκεια και αφετέρου να διευκολυνθεί η πρωτογενής παραγωγή με κάθε τρόπο προκειμένου έτσι να πέσει και το κόστος και ζήτησε την επαναφορά και αναβάθμιση των τουριστικών Σχολών. «Είχαμε τόσα καλά τουριστικά σχολεία τα οποία τα αφήσαμε να απαξιωθούν. Αυτά πρέπει να ξαναπάρουν μπροστά. Η Ρόδος, το Ναύπλιο, Η Ανάβυσσος. 200 χιλιάδες άτομα στην Αττική μόνο θέλουν να γίνουν μάγειρες και αναγκαστικά πηγαίνουν στις ιδιωτικές σχολές. Πιστεύω ότι εχθρός του ιδιώτη είναι το καλό Δημόσιο. Κι εάν το Δημόσιο είναι καλό τότε και ο ιδιωτικός τομέας θα αναγκαστεί να γίνει καλύτερος για να έχει το πλεονέκτημα», εξήγησε.

Παναγιώτης Σταμπουλίδης: «Θα υπάρξουν νέες δράσεις μέσω ΕΣΠΑ»

Τέλος, απ’ την πλευρά του ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του ΥΠΑΝΕΠ κ. Πάνος Σταμπουλίδης υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει το εμβολιαστικό πρόγραμμα. «Πρέπει ο κόσμος να συμμετάσχει αυτό το μήνα. Έτσι θεωρώ ότι μέσα στον Ιούνιο θα είμαστε σε θέση να ανοίξουμε και τους κλειστούς χώρους της εστίασης και να βρούμε τρόπο να απαλύνουμε τις πληγές που άνοιξαν απ’ την υγειονομική κρίση», σημείωσε.

Ο ίδιος προανήγγειλε για το σχεδιασμό νέων δράσεων για το HORECA μέσα απ’ το νέο ΕΣΠΑ υπενθυμίζοντας επίσης πως, εκτός των προγραμμάτων που ήδη τρέχουν, διατηρούνται οι φορολογικοί συντελεστές χαμηλά και βαίνει προς απλοποίηση ο επενδυτικός νόμος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo