Πλακιωτάκης: Με αναθεωρημένα πρωτοκόλλα οι κρουαζιέρες – Νέο θεσμικό πλαίσιο για το yachting

lawandorder.gr 17-05-2021 14:31 Τελευταία ενημέρωση: 17-05-2021 14:31
Πλακιωτάκης: Με αναθεωρημένα πρωτοκόλλα οι κρουαζιέρες – Νέο θεσμικό πλαίσιο για το yachting
Ηλεκτρονική συμπλήρωση πιστοποιητικού εμβολιασμού για τους ταξιδιώτες στα νησιά προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας

«Η Ελλάδα έχει θαλάσσια σύνορα τα οποία και προστατεύει» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.

Παράλληλα ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε πως οι μεταναστευτικές ροές έχουν μειωθεί 84% το 2020 και 90% το πρώτο τετράμηνο του 2021, σημειώνοντας πως η Ελλάδα σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τόνισε οι ταξιδιώτες για τα νησιά πρέπει να συμπληρώσουν δήλωση υγείας, όπως πιστοποιητικό εμβολιασμού ή αρνητικό τεστ ενώ θα τεθεί σε λειτουργία ενδεχομένως και εντός της εβδομάδας, η ηλεκτρονική συμπλήρωση της φόρμας.

Είπε πως η πληρότητα είναι 85% για πλοία με καμπίνες και 80% χωρίς καμπίνες.

Για τη κρουαζιέρα είπε πως αναθεωρήθηκαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα σημειώνοντας πως φέτος αναμένεται να δραστηριοποιηθούν περίπου 40 κρουαζιερόπλοια. Προανήγγειλε νέο θεσμικό πλαίσιο για τον τομέα του yachting.

Είπε πως το υπουργείο μελετά την προτεραιότητα των εμβολιασμών με το εμβόλιο της Jonshon & Jonshon στους ναυτικούς στην ποντοπόρο ναυτιλία

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με το μεταναστευτικό ζήτημα, ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που μας εμπιστεύτηκαν οι συμπατριώτες μας τη διακυβέρνηση της χώρας καταστήσαμε σαφές ότι για την κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη η Ελλάδα έχει θαλάσσια σύνορα και είναι αποφασισμένη να τα προστατεύσει. Προχωρήσαμε στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου εξοπλιστικού προγράμματος για το Λιμενικό Σώμα που ξεπερνά τα 600 εκ. €, αυξήσαμε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια τις οργανικές θέσεις, προχωράμε στο εθνικό σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης όπου θα έχουμε πραγματική εικόνα του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου».

«Ενισχύσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό τις υπηρεσιακές μας δυνατότητες και ο σωστός επιτελικός σχεδιασμός σε συνδυασμό με την εμπειρία και την αποφασιστικότητα των στελεχών του Λιμενικού Σώματος έχει οδηγήσει στην ιδιαιτέρως αποτελεσματική φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας. Οι μεταναστευτικές ροές έχουν μειωθεί 84% το 2020 σε σχέση με το 2019 και 90% το πρώτο τετράμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Τα στελέχη μας τηρούν τους κανόνες του διεθνούς δικαίου με ευαισθησία και με απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Μόνο το 2020 διαχειριστήκαμε πάνω από 800 περιστατικά και δεν είχαμε καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής. Είναι ξεκάθαρο ότι εμείς είμαστε αυτοί που σεβόμαστε τους κανόνες του διεθνούς δικαίου, σαφώς σεβόμαστε τα δικαιώματα σε αντίθεση με κάποιους οι οποίο συστηματικά είτε τα παραβιάζουν είτε δημιουργούν fake news», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς ποια είναι τα πρωτόκολλα που ακολουθούνται στην ναυτιλία, ο κ. Πλακιωτάκης απάντησε: «Όταν κάποιος θέλει να επιβιβαστεί στα πλοία μας προκειμένου να ταξιδέψει στα νησιά μας πρέπει να συμπληρώσει υποχρεωτικώς μια δήλωση υγείας η οποία συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων τα απαραίτητα έγγραφα για να μπορεί κάποιος να ταξιδέψει. Δηλαδή το πιστοποιητικό εμβολιασμού αν υπάρχει, αν έχει διαγνωστεί με αρνητικό PCR τεστ, rapid τεστ 24 ωρών ή αν έχει υποβληθεί σε self test. Αυτά είναι τα βασικά για να μπορεί κάποιος να ταξιδέψει. Έχουμε την έγχαρτη μορφή, από αυτή την εβδομάδα όμως το πιθανότερο θα είμαστε έτοιμοι και για την ψηφιακή μορφή. Κάποιος δηλαδή μπορεί να συμπληρώσει το ειδικό ερωτηματολόγιο, την ατομική δήλωση υγείας και ηλεκτρονικά. Αυτό θα γίνει σε μια ειδική ιστοσελίδα η οποία θα είναι έτοιμη αυτή την εβδομάδα».

Αναφορικά με την πληρότητα των πλοίων, σημείωσε: «Ξεκινάμε με το 85% εφόσον το πλοίο έχει καμπίνες και 80% εφόσον το πλοίο δεν έχει καμπίνες και στα ταχύπλοα αντιστοίχως ισχύει το ίδιο. Με υποχρεωτική βεβαίως τη μάσκα. Θα γίνονται έλεγχοι από το Λιμενικό Σώμα και πάνω στα πλοία αλλά και στα λιμάνια, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και τα μέλη των πληρωμάτων θα ζητούν από τους επιβάτες να φορούν τις μάσκες τους. Είναι υποχρεωτικές οι μάσκες, θα υπάρχει πρόστιμο σε όποιους δεν φοράνε τις μάσκες 300 €».

Ερωτηθείς αν εξετάζεται το ενδεχόμενο θα υπάρχουν ειδικοί χώροι για τους εμβολιασμένους που θα είναι χωρίς μάσκα και άλλοι χώροι για τους μη εμβολιασμένους, απάντησε: «Αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία του εμβολιαστικού προγράμματος και σύμφωνα με τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων. Δεν είναι κάτι το οποίο το εξετάζουμε επί του παρόντος εάν όμως το πρόγραμμα του εμβολιασμού εξελιχθεί με τους ρυθμούς που εξελίσσεται αυτή τη ώρα αντιλαμβάνεστε ότι θα ληφθούν τέτοιου είδους μέριμνες».

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, ο υπουργός επισήμανε: «Με βάση την εμπειρία της προηγούμενης χρονιά και τις υγειονομικές εξελίξεις αναθεωρήσαμε ήδη σε συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες, τα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς της κρουαζιέρας τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Φέτος αναμένεται να δραστηριοποιηθούν περί τα 40 κρουαζιερόπλοια. Στη φετινή τουριστική περίοδο που μόλις ξεκινά, ο αριθμός των λιμανιών που θα υποδεχτούν κρουαζιερόπλοια ανέρχεται περίπου στα 45 ενώ τα περισσότερα λιμάνια μας έχουν ήδη συντάξει τα δικά τους επιχειρησιακά σχέδια άρα προβλέπεται πολύ καλύτερη χρονιά για την κρουαζιέρα. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και για την κρουαζιέρα».

Αναφορικά με το yachting, ο κ. Πλακιωτάκης διευκρίνισε: «Ως υπουργείο επεξεργαζόμαστε ήδη σχετικό νομοσχέδιο για την προσέλκυση σκαφών αναψυχής στη χώρα μας με γενική κατεύθυνση τα ανοιχτά θαλάσσια σύνορα για όλα τα σκάφη με όρους όμως και κανόνες σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο. Θα φέρουμε νομοθετική ρύθμιση, θα το παρουσιάσουμε στο υπουργικό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί τέλη Μαΐου οπότε μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για τον τομέα του yachting, έναν εξαιρετικά ελπιδοφόρο τομέα για την πατρίδα μας. Η Ελλάδα είναι ο καλύτερος παγκόσμιος προορισμός για τη δραστηριοποίηση του yachting οπότε εμείς αναμένεται να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία».

Αναφορικά με τα υδροπλάνα, σημείωσε: «Η κυβέρνηση δημιούργησε ένα νέο ελκυστικό θεσμικό πλαίσιο το αν θα δραστηριοποιηθούν ή όχι τα υδροπλάνα είναι και θέμα της αγοράς. Είναι θέμα επιχειρηματικό, είναι θέμα αγοράς και κατά πόσο συμφέρει συγκεκριμένες εταιρείες να δραστηριοποιηθούν σε συγκεκριμένους προορισμούς».

Για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, ανέφερε: «Τα πρώτα μηνύματα μιλούν γα επέκταση της τουριστικής περιόδου ειδικά σε προορισμούς που έχουν τις υποδομές για να μπορεί να επεκταθεί η τουριστική περίοδος άρα τα πρώτα μηνύματα ναι, είναι θετικά. Ευελπιστούμε καταρχήν να έχουμε ένα ασφαλές και ήρεμο καλοκαίρι, έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση δηλαδή ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των νησιών μας δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τη δραστηριοποίηση και τη μετακίνηση τόσο των συμπατριωτών μας όσο και των επισκεπτών της χώρας μας. Το εμβολιαστικό πρόγραμμα προχωρεί με ταχείς ρυθμούς επομένως σίγουρα η χρονιά που θα διανύσουμε θα είναι πολύ καλύτερη από την περσινή».

Ερωτηθείς αν εξετάζεται η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού στα πληρώματα των πλοίων, απάντησε: «Ήδη αρκετοί ναυτικοί μας έχουν εμβολιαστεί και αρκετοί έχουν κλείσει ραντεβού, αυτό που μελετάμε ως υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ είναι ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός για τους ναυτικούς μας που δραστηριοποιούνται κυρίως στην ποντοπόρο ναυτιλία με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson και βέβαια προσπαθούμε να βρούμε τρόπους έτσι ώστε περισσότεροι ναυτικοί να απολαύσουν τις ευεργετικές συνέπειες του εμβολιασμού».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo