Κρήτη-Διοικητής Τροχαίας ΒΟΑΚ: Σε 10 χρόνια τα τροχαία μειώθηκαν κατά 75%

lawandorder.gr 07-05-2021 03:46
Κρήτη-Διοικητής Τροχαίας ΒΟΑΚ: Σε 10 χρόνια τα τροχαία μειώθηκαν κατά 75%
Ποιες ήταν οι πιο επικίνδυνες παραβάσεις

Στον Zarpa Radio 89,6 και την εκπομπή της Ευτυχίας Πενταράκη και του Γιώργου Κολομπάκη μίλησε το πρωί της Πέμπτης ο Διοικητής Τροχαίας ΒΟΑΚ, Χρήστος Παπαδάκης. Ο κ. Παπαδάκης ρωτήθηκε για τα ατυχήματα στον κεντρικό δρόμο της Κρήτης την περίοδο της καραντίνας και είπε ότι μειώθηκαν, αλλά η αναλογία παρέμεινε ίδια:

“Ειχαμε μια μείωση της κυκλοφορίας πάνω από 70%. Οι περισσότερες μετακινήσεις ήταν πλησίον των μεγάλων αστικών κέντρων. Παρόλα αυτά είχαμε τροχαία ατυχήματα. Αλλά η μείωση των τροχαίων ήταν και αυτή περίπου στο 70%. Δηλαδή ποσοτικά ήταν τεράστια η μείωση αλλά αναλογικά ήμασταν περίπου στα ίδια. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας στον ΒΟΑΚ σημειώθηκαν δύο ατυχήματα, με έναν νεκρό, έναν σοβαρά τραυματία και έναν ελαφρα τραυματία.”

Ο κ. Παπαδάκης επισήμανε όμως, ότι τα ατυχήματα σε βάθος χρόνου έχουν μειωθεί πολύ, όπως και ο αριθμός των θυμάτων:

“Μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας του τμήματος Τροχαίας ΒΟΑΚ, υπάρχει στατιστική μείωση των τροχαίων κατά 75%, οι νεκροί μειώθηκαν κατά 60%, οι σοβαρά τραυματίες κατά 80%. Η υπηρεσία μας έχει συμβάλει στη μείωση αυτή, παρόλα αυτά μια μερίδα πολιτών ακόμα και τώρα δεν έχει καταλάβει  σε τι δρόμο κινείται. Γιατί ο ΒΟΑΚ είναι ένας ιδιαίτερος και δύσκολος δρόμος.

Παλαιότερα υπήρχαν περιπτώσεις που έκαναν προσπέραση σε περιπολικό, σε στροφή με διπλή διαχωριστική. Θεωρούσαν δεδομένες διάφορες παραβατικές συμπεριφορές, σε βαθμό που τους παραξένευε η παρατήρηση. Ηλικιωμένος παραβίαζε μια διπλή διαχωριστική γραμμή σε ισόπεδη διάβαση και όταν του το είπαμε, μας απάντησε ότι το έκανε επί 40 χρόνια. Σήμερα βλέπουμε ότι βάζουν και ζώνη πάνω στον ΒΟΑΚ. Αλλά οι αλλοδαποί και οι επισκέπτες δυσκολεύονται και δεν βοηθούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου που αρκετές φορές οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα”, δήλωσε ο κ. Παπαδάκης.

Ο κ. Παπαδάκης (φωτό αρχείου)

Όσον αφορά τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις, ο Διοικητής της Τροχαίας ΒΟΑΚ ανέφερε τα εξής:

“Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής, η υπερβολική ταχύτητα και τα αντικανονικά προσπεράσματα είναι οι κύριες παραβάσεις στον ΒΟΑΚ. Μας ανησυχεί πολύ η προσπέραση και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, είναι πολύ επικίνδυνες. Αν υπήρχε διαχωριστικό στηθαίο δεν θα υπήρχε καθόλου αυτός ο κίνδυνος. Δεν έχουμε πολλές παραβάσεις μέθης στο δίκτυό μας όμως. Και έχει περιοριστεί και το ποσοστό των ανθρώπων που μιλούν στο κινητό οδηγώντας. Οι κάμερες επίσης λειτουργούν πλήρως.”

Τέλος, ο κ. Παπαδάκης τόνισε ότι δεν υπήρξαν ευτράπελα κατά τη διάρκεια των ημερών του Πάσχα, ενώ επισήμανε πως η Τροχαία ΒΟΑΚ ετοιμάζεται για την καλοκαιρινή σεζόν:

“Έγκυες, πεθερές και μετακινήσεις χωρισμένων χωρίς παιδιά δεν είχαμε. Ένα 5% των μετακινούμενων δεν είχε το κατάλληλο δικαιολογητικό και γύρισαν πίσω. Μετά το απόγευμα του Μ. Σαββάτου και ως την Τρίτη του Πάσχα υπήρχε σχεδόν μηδενική κίνηση στον ΒΟΑΚ. Τις προσεχείς ημέρες θα εφαρμοστεί το ειδικό σχέδιο της θερινής περιόδου, με πρόβλεψη για αύξηση της κυκλοφορίας και λόγω τουρισμού.”

Πηγή: zarpanews.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo