• Άρθρα
  • Ετικέτες
  • Αρθρογράφοι

Ένα Mirage F1 γίνεται μνημείο για τον Γεώργιο Μπαλταδώρο (εικόνες)

lawandorder.gr 05-04-2021 12:51 Τελευταία ενημέρωση: 05-04-2021 12:52
Ένα Mirage F1 γίνεται μνημείο για τον Γεώργιο Μπαλταδώρο (εικόνες)
Ένα πολεμικό Mirage F1, έφτασε ήδη στο Μορφοβούνι, το χωριό καταγωγής του Ήρωα Σμηναγού (Αντιπτέραρχος μετά θάνατον), Γιώργου Μπαλταδώρου που έχασε την ζωή του στην πτώση Mirage 2000-5 στις 12 Απριλίου 2018

Η πολεμική αεροπορία για να τιμήσει τον χαμό του ήρωα, ξεκίνησε ήδη την τοποθέτηση ενός αεροσκάφους mirage F1 προς τιμή του Ήρωα Σμηναγού (Αντιπτέραρχος μετά θάνατον), Γιώργου Μπαλταδώρου στο τόπο καταγωγής του, στο Μορφοβούνι.

Να θυμίσουμε ότι ο Γ. Μπαλταδώρος, πιλότος στην 331 Μοίρα Παντός Καιρού, έχασε τη ζωή του στις 12 Απριλίου 2018, σε ηλικία 34 ετών, όταν το Mirage 2000-5 με το οποίο πετούσε συνετρίβη ανοικτά της Σκύρου, επιστρέφοντας από αναχαίτιση τουρκικών μαχητικών που είχαν παραβιάσει το FIR Αθηνών.

Ο Γιώργος Μπαλταδώρος, κηδεύτηκε με τιμές ήρωα στο χωριό του, παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου μας.

Αργότερα η ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας αποφάσισε να στήσει ένα μνημείο στο χωριό του το Μορφοβούνι Καρδίτσας, ενώ ήδη φιλοτεχνείται και η προτομή του για να στηθεί στον ίδιο χώρο.

Ένα ιστορικό αεροσκάφος

Το αεροσκάφος που επιλέγει για να τιμήσει τον Καρδιτσιώτη ήρωα είναι το Mirage F-1CG με Serial Number (s/n) "113". Το αεροσκάφος αυτό, ανήκε στην δύναμη της 334 Μοίρας Παντός Καιρού με έδρα της 126 Σμηναρχία Μάχης του Ηρακλείου. Με το συγκεκριμένο Mirage, είχε πραγματοποιήσει την τελευταία του πτήση ο αείμνηστος Στέλιος Δεμένεγας, λίγο πριν αποχωρήσει από την Διοίκηση της 126 ΣΜ και ο οποίος λίγα χρόνια αργότερα έχασε τη ζωή του στην Κύπρο, σε πτώση ελικοπτέρου της Εθνικής Φρουράς.

Το Mirage F-1CG s/n "113", μετά την αναστολή λειτουργίας της 334 ΜΠΚ, είχε ενταχθεί στη δύναμη της 342 ΜΠΚ στην 114 ΠΜ, έως την οριστική απόσυρση των αεροσκαφών.

Έφτασε το αεροσκάφος στο Μορφοβούνι

Το μεσημέρι της Παρασκευής, έφτασε στο Μορφοβούνι το αεροσκάφος με ειδικό γερανοφόρο όχημα,της Π.Α με επικεφαλής το Σμήναρχο Θεόφιλο Κοτσίδη.

Το προσωπικό περιλαμβάνει τεχνικούς από τέσσερις πτέρυγες μάχης, μεταξύ των οποίων και την 114 που υπηρετούσε ο Γιώργος Μπαλταδώρος. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα κ. Παναγιώτης Νάνος συνοδευόμενος από αντιδημάρχους και Δημ. Συμβούλους.

Όπως τόνισε ο Σμήναρχος Θεόφιλος Κοτσίδης είναι ένας ελάχιστος φόρος τιμής στο Γιώργο Μπαλταδώρο.

Στον ίδιο χώρο θα τοποθετηθεί και η προτομή του πιλότου που ήδη φιλοτεχνείται.

Στόχος του δήμο είναι αν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, να γίνουν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου στις 8 Αυγούστου και η συγκεκριμένη πλατεία να ονομαστεί «πλατεία Γιώργου Μπαλταδώρου.»

Το σημείο που έχει επιλεγεί είναι στην είσοδο του Δ.Δ Μορφοβουνίου. Εκεί αναμένεται να κατασκευαστεί ειδική τσιμεντένια βάση και ειδικός μεταλλικός αντάπτορας όπου θα τοποθετηθεί το MIRAGE F1.

Η μοιραία πτήση

Τα μάτια όλων βουρκώνουν όταν η κουβέντα γυρίζει στο χαμό του ήρωα των Ενόπλων Δυνάμεων Γιώργου Μπαλταδώρου. Στη γειτονιά του, στην Πετρούπολη, ήταν γνωστός για την αγάπη του στο επάγγελμά του, την αισιοδοξία του και την τρυφερότητά του προς τη σύζυγό του, Μαίρη και τα δύο τους παιδιά, ένα αγόρι 11 χρόνων και ένα κορίτσι 9 ετών. Με κάτι λιγότερες από 1.000 ώρες στους ελληνικούς αιθέρες, οι συνάδελφοί του και οι διοικητές του τον χαρακτήρισαν ως έναν από τους ικανότερους και εμπειρότερους Έλληνες χειριστές μαχητικών αεροσκαφών. Η μοίρα τού έπαιξε άσχημο παιχνίδι, καθώς η πτήση της Πέμπτης θα ήταν η τελευταία του 34χρονου σμηναγού. Μετά θα επέστρεφε στη βάση του, την Τανάγρα και στην οικογένειά του, που είχε να τη συναντήσει πριν από το Πάσχα.

Όσον αφορά στην Πολεμική Αεροπορία, τόσο τα παιδιά του αδικοχαμένου σμηναγού όσο και τα παιδιά του Κωνσταντίνου Ηλιάκη «υιοθετήθηκαν» από την Ελληνική Βουλή, αλλά είναι οι μόνοι από τους δεκάδες νεκρούς ήρωες της Π.Α. που η οικογένειά τους «αγκαλιάστηκε» από την Πολιτεία. «Για τους υπόλοιπους νεκρούς έχει οριστεί μία αποζημίωση και αποδίδεται στη χήρα του εκλιπόντος σύνταξη, κρίνοντας το νεκρό αεροπόρο στον ανώτατο βαθμό. Με την πρόσφατη αλλαγή στο νόμο Κατρούγκαλου, μετά από αρκετές κινητοποιήσεις, δόθηκε μία λύση στην κατάφωρη αδικία που έκοβε τις συντάξεις από αυτές τις γυναίκες» λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Αποστράτων Πολεμικής Αεροπορίας αντιπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Ιατρίδης.

«Μίλησε» ο καταγραφέας του μοιραίου αεροσκάφους

Ο καταγραφέας του μοιραίου «Mirage 2000-5» που κατέπεσε 9 μίλια από το αεροδρόμιο της Σκύρου και παρέσυρε στο θάνατο τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο, έδωσε τις απαντήσεις τις οποίες ανέμεναν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για τα αίτια της συντριβής.

Είχε αποσταλεί στη Γαλλία και στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας του «Mirage 2000-5» και όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας οι απαντήσεις ήρθαν και δείχνουν πως η πτώση οφείλεται στην παραίσθηση του χειριστή.

Είναι το ενδεχόμενο στο οποίο είχαν καταλήξει εξ αρχής οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, βασιζόμενοι κυρίως στην μαρτυρία που είχαν από τον Νο2 του ζεύγους των «Mirage» που είχε απογειωθεί εκείνη την ημέρα για να αναχαιτίσει τουρκικά F-16 στο Αιγαίο.

Όπως επιβεβαιώθηκε από τους Γάλλους εμπειρογνώμονες, ο άτυχος σμηναγός, Γιώργος Μπαλταδώρος, υπέστη το λεγόμενο βέρτιγκο, που αποτελεί τον εφιάλτη των πιλότων και «κάρφωσε» στην θάλασσα με μεγάλη ταχύτητα.

Υπενθυμίζεται πώς ο δεύτερος χειριστής γλύτωσε σαν από θαύμα, αφού και τα δύο «Mirage» πετώντας μέσα στα σύννεφα κατέβηκαν πολύ χαμηλά προκειμένου να βρουν καθαρό καιρό και να προσγειωθούν στη Σκύρο.

Ο Νο2 κατάφερε να απαγκιστρώσει όπως λέγεται στη γλώσσα των πιλότων στα μόλις 300 πόδια, αλλά ο Γιώργος Μπαλταδώρος συνέχισε την καθοδική πορεία «καρφώνοντας» με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου.

Οι Γάλλοι που εξέτασαν όλα τα στοιχεία του καταγραφέα πτήσεων απέκλεισαν οποιοδήποτε ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης στο αεροσκάφος, αλλά οι έρευνες από τους εμπειρογνώμονες της ΠΑ συνεχίζονται εξετάζοντας και τον κινητήρα του αεροσκάφους, αλλά και ορισμένα άλλα όργανα που έχουν εντοπίσει στον βυθό της θαλάσσιας περιοχής της Σκύρου, στο σημείο όπου συνετρίβη το «Mirage 2000-5».

Οι μέχρι στιγμής έρευνες έχουν αποκλείσει επίσης, κι ένα ακόμη ενδεχόμενο που κάποιοι στην Πολεμική Αεροπορία είχαν αφήσει ανοιχτό.

Ποιος ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος

Είχε γεννηθεί τον Ιούνιο του 1984. Ήταν πατέρας δυο παιδιών και όσοι τον γνώριζαν μιλούν με τα καλύτερα λόγια για εκείνον.

Υπηρετούσε στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.

Συγκλονιστική ήταν η συνέντευξη που είχε δώσει ο ηρωικός Σμηναγός (Ι) Γ. Μπαλταδώρος στην κάμερα της εκπομπής του ΥΠΕΘΑ, «Με Αρετή και Τόλμη».

Στο αφιέρωμα που είχε γίνει ο Σμηναγός που έχασε τη ζωή του κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας περιγράφει την αποστολή αναγνώρισης που εκτελούν οι χειριστές και τονίζει πως σε κάθε αποστολή υπάρχει κίνδυνος.

Πηγή: alithianews

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo