Χωρίς σχέδια πτήσεων «σαρώνουν» την «καρδιά» του Αιγαίου - Ιταλο-γαλλικά συμφέροντα οπλίζουν την Τουρκία (χάρτες)

Θανάσης Αργυράκης 03-03-2021 17:07
Χωρίς σχέδια πτήσεων «σαρώνουν» την «καρδιά» του Αιγαίου - Ιταλο-γαλλικά συμφέροντα οπλίζουν την Τουρκία (χάρτες)

Σε συστηματικές παραβιάσεις του ελληνικού FIR, αλλά και κατάφωρες παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, προβαίνουν το τελευταίο διάστημα, και ειδικά εν μέσω της μεγάλης αεροναυτικής άσκησης, «Γαλάζια πατρίδα», τουρκικά αεροσκάφη επιτήρησης.

Γενικότερα, η μαζική έξοδος ναυτικών μέσων της Τουρκίας, σε συνδυασμό με την έντονη παρουσία αεροσκαφών επιτήρησης και μαχητικών, καθώς και οι συνεχείς πτήσεις ελικοπτέρων, δίδουν μάλλον την εικόνα μιας περιοχής σε αναταραχή, παρά μια περίοδο κατά την οποία προετοιμάζεται διάλογος ανάμεσα σε δύο χώρες.

Διερευνητικές

Ως γνωστόν, ακόμα εκκρεμεί η απάντηση της τουρκικής πλευράς στην πρόσκληση της Αθήνας για την επαναληπτική συνάντηση των διερευνητικών επαφών, που ξεκίνησαν στις 25 Ιανουαρίου στην Κωνσταντινούπολη, και τώρα πρέπει να γίνει στην Ελλάδα.

Εκτιμάται ότι η Άγκυρα και στο τραπέζι των διερευνητικών θέλει να καθίσει, αν και με βαριά καρδιά, και, προηγουμένως, θέλει να έχει κάνει επίδειξη δύναμης, με το παμπάλαιο «Τσεσμέ» που με τα πρώτα μποφόρ γυρίζει στο λιμάνι του, και με την άσκηση «Γαλάζια πατρίδα».

Κοντολογίς, και την πίτα όλη και τον σκύλο χορτάτο. Και να καθίσει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης από θέση ισχύος, και ταυτόχρονα να προσποιείται την «περιστερά της ειρήνης».

Κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, στόχος της τουρκικής πλευράς είναι να γίνει ο επαναληπτικός γύρος των διερευνητικών επαφών όσο πλησιέστερα γίνεται στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, στις 25 Μαρτίου.

Δεδομένου, μάλιστα, ότι στα θέματα της Συνόδου θα είναι ο «τουρκικός φάκελος», επιδιώκει να χρησιμοποιήσει τις ελληνο-τουρκικές διερευνητικές, προκειμένου να καλλιεργήσει το προφίλ της «φιλοευρωπαϊκής» και «φιλειρηνικής» δύναμης.

Να σημειωθεί ότι, όπως υποστήριξε ο θεωρούμενος ως το «δεξί χέρι» του Ερντογάν, Ιμπραήμ Καλίν, στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου αναμένεται στην Τουρκία υψηλόβαθμη επίσκεψη της ΕΕ(!).

Ιταλο-γαλλικός εξοπλισμός

Στο φόντο αυτού του σκηνικού του διπλωματικού παρασκηνίου, όμως, δεν σταματούν οι στοχευμένες κινήσεις της Τουρκίας στη «σκακιέρα» του Αιγαίου.

Ειδικότερα, το τελευταίο διάστημα καταγράφονται συχνές πτήσεις, ως όλα δείχνουν, για αποστολές ανθυποβρυχιακού πολέμου και, βέβαια, δοκιμών στην πράξη, σε επιχειρησιακές αποστολές, των αεροσκαφών τύπου, ATR-72.

Τα αεροσκάφη αυτά ενέταξε η Τουρκία σχετικά πρόσφατα στον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας της. Είναι ιταλικής κατασκευής και ο κυριότερος εξοπλισμός τους, το ραντάρ, είναι γαλλικό.

Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο σε αεροπορικά θέματα, ιστότοπο Itamilradar.com, άλλο ένα τέτοιο αεροσκάφος απογειώθηκε την 1η Μαρτίου από το Τορίνο με κατεύθυνση την Τουρκία, όπου εκεί αναμένεται η παραλαβή του και η ένταξή του στην ΠΑ της γείτονος.

Στην «καρδιά» του Αιγαίου

Στους ουρανούς του Αιγαίου, σύμφωνα με τις καταγραφές που κάνουν οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, το τελευταίο διάστημα, και ειδικά τώρα κατά την άσκηση, «Γαλάζια πατρίδα», καταγράφονται, σχεδόν καθημερινώς, πτήσεις δύο ATR-72, τα οποία, ως επί το πλείστον έχουν ως αποστολή τους την έρευνα για υποβρύχια. Ελληνικά, και ενδεχομένως ρωσικά, καθώς και άλλων δυνάμεων.

Μάλιστα, την 1η Μαρτίου κατεγράφη πτήση ενός ATR, το οποίο «έκοψε» σχεδόν στα δύο το ελληνικό FIR, και πετούσε εντός αυτού για διάστημα τριών ωρών, όπως αναφέρουν ιστότοποι ειδικευμένοι στα αεροπορικά θέματα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το αεροσκάφος αυτό, κατά τη συνήθη τουρκική πρακτική, δεν είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης. Κάτι που αποτελεί ανοικτή παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας.

Η «εισβολή» στο ελληνικό FIR έγινε από το ύψος, ανάμεσα στη Λήμνο και τη Λέσβο, και η έξοδός του νοτίως της Ρόδου.

Ακρως ενδιαφέρον είναι ότι το αεροσκάφος πετούσε κόβοντας το Αιγαίο σχεδόν στο μέσον, στη γραμμή δηλαδή που παντελώς αυθαίρετα η Τουρκία έχει χαράξει τα όρια της έρευνας και διάσωσης.

Να σημειωθεί πως τις προηγούμενες ημέρες αντίστοιχη «εισβολή» κατεγράφη και από αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, ουσιαστικά κατασκοπευτικό, τύπου CN-235, το οποίο ακολούθησε την ίδια πορεία. Το ίδιο, βέβαια, έχει συμβεί στο παρελθόν με τέτοιου τύπου αεροσκάφη, όπως αρκετά συχνά συμβαίνει με πτήσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών.

Τα αεροσκάφη επιτήρησης δεν αναχαιτίστηκαν, όπως γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις παραβιάσεων τουρκικών μαχητικών, αλλά «αναγνωρίστηκαν», όπως γίνεται συνήθως, από τα συστήματα των ελληνικών ΕΔ.

Στις 2 Μαρτίου, επίσης, ένα ακόμη ATR πραγματοποιούσε για αρκετή ώρα πτήσεις στην περιοχή πάνω από τη Λήμνο, όπως δείχνουν οι κινήσεις του, κάνοντας έρευνες για ύπαρξη υποβρυχίων.

Η περιοχή πτήσεων είναι πάνω από τη θαλάσσια περιοχή, στην οποία πραγματοποιούσε έρευνες το σκάφος του τουρκικού ΠΝ, «Τσεσμέ», που και αυτό εκτιμάται ότι ήταν ενταγμένο σε άσκηση ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Η περιοχή της πτήσης του ήταν έξω από το κόλπο Ξηρού, όπου, λόγω της «Γαλάζιας πατρίδας», παρατηρείται ιδιαίτερη ναυτική κινητικότητα καθώς και αρκετές πτήσεις τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV).

Αντίστοιχη κινητικότητα πλοίων και αεροσκαφών παρατηρείται και έξω από τη ναυτική βάση Ακσάζ, απέναντι από τη Ρόδο.

Δραστηριότητα τουρκικών UAV παρατηρείται και στα ελληνοτουρκικά χερσαία σύνορα στον Εβρο.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo