Προς τη σωστή κατεύθυνση

Νίκος Μιχαλόπουλος 03-02-2021 15:12
Προς τη σωστή κατεύθυνση
Για πρώτη φορά μια κυβέρνηση καταπιάνεται σοβαρά με αυτό το φλέγον κοινωνικό θέμα των τροχαίων δυστυχημάτων

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων είναι ό,τι χρειάζεται η χώρα.

Η παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την οδική ασφάλεια 2021-2030 έλαβε χώρα σε εκδήλωση στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αναμφίβολα ο φόρος αίματος σε ετήσια βάση από τα τροχαία δυστυχήματα είναι πολύ βαρύς για την Ελλάδα. Μία εθνική τραγωδία για την οποία φυσικά η αιτία δεν είναι η κακιά στιγμή αλλά οι εξής παράγοντες:

  • Μη συμμόρφωση των οδηγών με τις διατάξεις του ΚΟΚ και έλλειψη οδικής παιδείας
  • Κακοσυντηρημένα επικίνδυνα οχήματα
  • Κακοτεχνίες και ακατάλληλο οδικό δίκτυο

Το σχέδιο που εκπόνησε η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών ήταν πολύ καλά μελετημένο και εστιάζει συντονισμένα σε αυτούς τους τρεις τομείς, προκειμένου να επιτύχει να μειωθεί ο αριθμός των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

Ειδικότερα όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής το σχέδιο αυτό στηρίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι - υπεύθυνοι οδηγοί - κυκλοφοριακή παιδεία - δίκαιοι κανόνες για όλους.

Μη συμμόρφωση των οδηγών με τις διατάξεις του ΚΟΚ και έλλειψη οδικής παιδείας

  • Περιλαμβάνει την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη βάση των εξής αρχών: 1. Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας. 2. Το διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος. 3. Τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές 4. Τη διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου 5. Την καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. 
  • Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας από τον επόμενο Σεπτέμβριο η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής θα γίνει υποχρεωτική. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα σε όσους νέους και νέες έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. 
  • Θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την Οδική Ασφάλεια.
  • Εισαγωγή διατάξεων για νέες κατηγορίες οχημάτων (μικροκινητικότητα)

Κακοσυντηρημένα επικίνδυνα οχήματα

  • Δημιουργείται μητρώο Εποπτών ΚΤΕΟ που θα στελεχωθεί από διαπιστευμένους ιδιώτες μηχανικούς που θα πραγματοποιούν επανελέγχους στις πόρτες των ΚΤΕΟ σε οχήματα που έχουν μόλις περάσει από τεχνικό έλεγχο. Θα ελέγχουν την ακριβή λειτουργία των μηχανημάτων των ΚΤΕΟ. Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας.
  • Αυστηροποιείται το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη.
  • Παροχή κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ προκειμένου οι πολίτες να μπορέσουν να αποκτήσουν σύγχρονο και ασφαλέστερο όχημα.

Κακοτεχνίες και ακατάλληλο οδικό δίκτυο

  • Παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας ανά την επικράτεια χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Θεσμοθέτηση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.
  • Τα ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα εξακολουθούν να αποδίδονται υπέρ του οικείου ΟΤΑ, αλλά θα διασφαλίζεται ότι θα επενδύονται  σε πολιτικές ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο υλοποίησης των ΣΒΑΚ.

Με δεδομένα τα παραπάνω βλέπουμε πως για πρώτη φορά μια κυβέρνηση καταπιάνεται σοβαρά με αυτό το φλέγον κοινωνικό θέμα των τροχαίων δυστυχημάτων, όπως άλλωστε δεσμεύτηκε προεκλογικά. Όλα δείχνουν πως ο σχεδιασμός κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και το μόνο που μένει είναι να επαληθευτεί στην πράξη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo