ΑΕΙ: Ας αρχίσουμε κ. Κεραμέως από εκεί. Την συνεχή αξιολόγηση των διδασκόντων

Πέτρος Τρουπιώτης 22-01-2021 00:16
ΑΕΙ: Ας αρχίσουμε κ. Κεραμέως από εκεί. Την συνεχή αξιολόγηση των διδασκόντων
Η απόρριψη, όπως φαίνεται, των προτάσεων του υπουργείου παιδείας, από τους πρυτάνεις μάλλον δεν ξάφνιασε κανέναν

Δεν μπορώ να πω ότι ξαφνιάστηκα με την «γενική αντίδραση» των πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων (αλήθεια πόσα έχουμε πια?) στα μέτρα του υπουργείου Παιδείας.

 Είμαι βέβαιος ότι και οι περισσότεροι από εσάς δεν ξαφνιαστήκατε, γιατί πολύ απλά « δεν περιμέναμε κάτι άλλο».

 Και αυτό είναι ίσως το χειρότερο που μπορούσε να συμβεί. Να έχουμε όλοι πειστεί ότι οι ηγήτορες των ελληνικών πανεπιστημίων (και συνεπώς φαντάζομαι και ένα μεγάλο μέρος των καθηγητών), να «έχουν πάρει διαζύγιο» με την λογική. Με την απλή, απλούστερη λογική.

Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, στην χθεσινή τους, τηλεδιάσκεψη με την υπουργό και τον υφυπουργό παιδείας, απέρριψαν, όπως φαίνεται, όλες τις ρυθμίσεις του υπουργείου. 

Και πιο συγκεκριμένα

---Την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Δηλαδή, στην ουσία οι ίδιοι οι διδάσκοντες (αν βέβαια εκφράζονται μέσω των πρυτάνεων τους) θεωρούν πως ένας μαθητής που δώδεκα χρόνια στα θρανία, δεν μπόρεσε να ενσωματώσει συγκεκριμένες γνώσεις , σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, είναι ικανός να παρακολουθήσει τα αντίστοιχα αντικείμενα σε πανεπιστημιακό επίπεδο .

Είναι λογικό;

---Την σύνδεση της χρηματοδότησης , με τον αριθμό εισακτέων και φοιτητών αλλά και της απόδοσης έργου. Του ΑΕΙ

Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, θα πρέπει να χρηματοδοτούνται ίσα τα ιδρύματα, είτε τα επιλέγουν φοιτητές είτε όχι , είτε  έχουν αξιόλογη  επιστημονική παραγωγή και ερευνά , είτε όχι.

Είναι λογικό;

---Να μην υπάρξει ανώτατο όριο φοίτησης

Δηλαδή, κάποιος να μπαίνει στο Πανεπιστήμιο στα 18 και να βγαίνει στα 68, αν θέλει, μαζί με την σύνταξη του από μια άλλη δουλεία. Μόνον που το πανεπιστήμιο δεν είναι κέντρο δια βίου μάθησης.

Είναι λογικό;

---Να μην υπάρξει ρύθμιση του πειθαρχικού ζητήματος στο νομοσχέδιο.

Γιατί: Μα γιατί θέλουν να το βάλουν λέει στους εσωτερικούς κανονισμούς των ΑΕΙ. Δηλαδή, αυτούς τους κανονισμούς που εδώ και δεκαετίες αρνούνται τα περισσότερα πανεπιστήμια να φτιάξουν…

Είναι λογικό;

--- Να μην υπάρξει μείωση εισακτέων γενικώς .

  Γιατί λέει έτσι θα απαξιωθούν πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια. Μόνον που ξεχνούν ότι πολλά πανεπιστήμια και τμήματα σχολών , έγιναν κατά τις προεκλογικές περιόδους , με απαίτηση τοπικών βουλευτών , όχι με κεντρικό σχεδιασμό αλλά για ψηφοθηρία…

Ασε που , επι ΣΥΡΙΖΑ, όλες οι σχολές των ΤΕΙ έγιναν ξαφνικά …πανεπιστήμια..(λόγω εκλογών)

Είναι λογικό;

Όσο για το θέμα της αστυνόμευσης των πανεπιστημιακών χώρων, δεν χρειάζεται να υπενθυμίσω την συνεχή αδιαφορία πολλών πρυτανικών αρχών για όσα γίνονται δεκαετίες τώρα στους χώρους των ΑΕΙ.   Οι ίδιοι λοιπόν τώρα , ζητάνε να μην είναι αστυνομικοί όσοι θα τηρούν την τάξη, να είναι ξεχωριστό σώμα, να υπάγονται στον Πρύτανη και άλλα παρόμοια , που οδηγούν και πάλι στο να μην γίνεται τίποτε.

Ούτε αυτό βέβαια είναι λογικό. 

Όπως δεν είναι λογική η όλη αυτή αντίδραση. Γιατί εκτός όλων των άλλων , δείχνει ότι ένα μέρος των καθηγητών των (πολλών πανεπιστημίων) της χώρας, δεν μπορεί να δει πέρα από τα στενά προσωπικά του συμφέροντα. Δεν μπορεί να δει το αύριο.

 Θέλει απλώς να μην αλλάξει τίποτε, να μείνουν όλα όπως έχουν….

Όμως αυτό είναι και το κεντρικό ζητούμενο.

Στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξουν όλα. 

Και ίσως ως ένα πρώτο (αλλά ουσιαστικό ) βήμα προς την αλλαγή, να  πρέπει να είναι η ΑΜΕΣΗ καθιέρωση ενός αντικειμενικού και με διεθνή στάνταρ συστήματος αξιολόγησης των διδασκόντων. Όλων των διδασκόντων.

Ας αρχίσουμε , κ Κεραμέως , από εκεί…..

[email protected]

   


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Copyright © 2019 LawAndOrder.gr

iblogo