«Φρένο» στους «γκαζιάρηδες» οδηγούς τραβάει ο Άρειος Πάγος

02 Φεβρουαρίου 2019 - 10:05

Τι έκρινε για τα σινιάλα και τους επικίνδυνους ελιγμούς οδηγών με στόχο την προσπέραση

Το σύνηθες φαινόμενο που παρατηρείται στις ελληνικές εθνικές οδούς, με βιαστικούς οδηγούς που κινούνται στην αριστερή λωρίδα και προσπαθούν να προσπεράσουν το προπορευόμενο από αυτούς όχημα αναβοσβήνοντας τα φώτα του αυτοκινήτου τους και  αναπτύσσοντας ταχύτητα, αποτυπώνεται σε απόφαση που εξέδωσε ο Άρειος Πάγος. Μια απόφαση, η οποία αποτελεί «φωτογραφία» των όσων διαδραματίζονται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.

Το συγκεκριμένο ζήτημα απασχόλησε το Ζ΄ Ποινικό Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου, έπειτα από αίτηση που κατέθεσε οδηγός ζητώντας να αναιρεθεί η απόφαση του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου που τον έκρινε ένοχο για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών από πρόθεση και για απόπειρα επικίνδυνης σωματικής βλάβης κατά συρροή. Για τη διάπραξη των παραπάνω αδικημάτων ο οδηγός καταδικάσθηκε σε συνολική ποινή φυλάκισης εννέα μηνών, εξαγοράσιμη προς πέντε ευρώ ημερησίως.

Θεωρώντας εσφαλμένη την παραπάνω απόφαση ο οδηγός ζήτησε από τον Άρειο Πάγο να την αναιρέσει αλλά έχασε τη δικαστική μάχη, αφού κανείς από τους ισχυρισμούς του δεν έγινε δεκτός. Και αυτό διότι, οι αρεοπαγίτες δέχθηκαν πως κατά την ...τρελή κούρσα του στην Αττική Οδό, είχε επίγνωση ότι μπορεί να προκαλέσει κίνδυνο για ανθρώπινη ζωή, εντούτοις από πρόθεση διέπραξε σειρά επικίνδυνων ελιγμών, οι οποίοι θα μπορούσαν να καταλήξουν σε πολύνεκρο τροχαίο.

Στην απόφαση που εξέδωσε ο Άρειος Πάγος, (17/2018) καταγράφεται καρέ - καρέ η τρελή πορεία του οδηγού ΙΧ που σκόρπισε τον τρόμο στους άλλους διερχόμενους οδηγούς.

Η τρελή κούρσα και η εγκατάλειψη...

Το περιστατικό σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010. Οδηγός ταξί με έναν επιβάτη κινείται με ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα στην αριστερή λωρίδα της Αττικής Οδού με κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο. Από τον κεντρικό καθρέφτη του οχήματος βλέπει ότι πίσω του, ότι κινείται σε πολύ κοντινή απόσταση και με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, περίπου 110 χιλιόμετρα, ένα ΙΧ αυτοκίνητο. Διαπιστώνει πως ο οδηγός του ΙΧ «του κάνει συνεχώς σήματα με τα φώτα για να μετακινηθεί στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας».

Και ενώ ο οδηγός του ταξί ανάβει φλας και μετακινείται προς τη δεξιά λωρίδα, ο οδηγός του ΙΧ αναπτύσσει ταχύτητα για  τον προσπεράσει από αριστερά. Τα δευτερόλεπτα όμως που προσπερνούσε το ταξί «εκτέλεσε από πρόθεση», σύμφωνα με την απόφαση, «επικίνδυνο ελιγμό προς τα δεξιά, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο του να χτυπήσει το εμπρόσθιο τμήμα του ταξί, το οποίο εκτράπηκε της πορείας του και προσέκρουσε αρχικά με το οπίσθιο και εν συνεχεία με το εμπρόσθιο μέρος του στις προστατευτικές μπάρες και ακινητοποιήθηκε στη λωρίδα εκτάκτου ανάγκης»!

Από την πρόσκρουση, ο ελεγχόμενος οδηγός του ΙΧ έχασε τον έλεγχο του οχήματος του και ακινητοποιήθηκε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας σε απόσταση 100 περίπου μέτρων από το ταξί. Παρά το σοκ, ο οδηγός του ΙΧ χωρίς να κατέβει από το αυτοκίνητο του, ανέπτυξε ταχύτητα και εξαφανίστηκε. Ωστόσο, έγινε αντιληπτός επειδή, λόγω της πρόσκρουσης, έσπασε ένα κομμάτι πλαστικού από τον εμπρόσθιο προφυλακτήρα του, με την πινακίδα κυκλοφορίας του!

Ο ίδιος ενώπιον των δικαστηρίων υποστήριξε ότι δεν είχε πρόθεση να προκαλέσει το ατύχημα και πως σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζαν εκείνες τις ημέρες μέλη της οικογενείας του, ήταν η αιτία της εξαφάνισής του από το σημείο της πρόσκρουσης και της εγκατάλειψης του οδηγού και του επιβάτη του ταξί, οι οποίοι από θαύμα δεν τραυματίστηκαν.

Ωστόσο, οι ισχυρισμοί του αυτοί δεν έγιναν δεκτοί από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, ούτε όμως και από τον Άρειο Πάγο, ο οποίος δέχθηκε πως ο οδηγός του ΙΧ προέβη σε αυτές τις ενέργειες «από πρόθεση» και ενώ «γνώριζε ότι με τον τρόπο με τον οποίο εκτέλεσε τον επικίνδυνο ελιγμό και το μέσο που χρησιμοποίησε (όχημα εν κινήσει με μεγάλη ταχύτητα), μπορούσε να προκληθεί κίνδυνος για τη ζωή των επιβαινόντων στο ταξί». Παρ' όλα αυτά, «προέβη στην πράξη του αυτή, που δεν ολοκληρώθηκε, όχι από δική του βούληση, αλλά από αίτια διάφορα αυτής και συγκεκριμένα επειδή οι επιβαίνοντες στο ταξί (οδηγός και επιβάτης) από τύχη δεν τραυματίστηκαν σοβαρά».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ