Αποζημίωση σε πολίτη που δέχονταν τηλεφωνήματα εταιρειών για προώθηση προϊόντων

13 Οκτωβρίου 2018 - 08:27

Το δικαστήριο υποχρέωσε την εταιρεία να τον αποζημιώσει με το ποσό των 3.000 ευρώ

Αποζημίωση σε πολίτη για την ηθική βλάβη που υπέστη από τις συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις εταιρείας που προωθούσε τα προϊόντα της, επιδίκασε το Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου με απόφασή του. Το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή αποζημίωσης που είχε καταθέσει ο πολίτης και υποχρέωσε την εταιρεία να τον αποζημιώσει και μάλιστα άμεσα με το ποσό των 3.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη δικαστική απόφαση, ο ενάγων είχε υποβάλλει αίτηση στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας του, ζητώντας τα στοιχεία και ο αριθμός του τηλεφώνου του να ενταχθούν στο μητρώο του άρθρου 11 του Ν. 3471 /2006, δηλαδή στον ειδικό κατάλογο με τους συνδρομητές εκείνους που δεν επιθυμούν να δέχονται κλήσεις προώθησης υπηρεσιών και προϊόντων για διαφημιστικούς σκοπούς.

Ωστόσο, οι κλήσεις προς το κινητό του τηλέφωνο συνεχίστηκαν με την εταιρεία που επέμενε να του τηλεφωνεί για να προωθήσει τα προϊόντα της, να αγνοεί εντελώς τις προφορικές αλλά και τις έγγραφες εκκλήσεις του να μην τον ενοχλούν.

Μπροστά στην απίστευτη αυτή κατάσταση, ο πολίτης προσέφυγε με αγωγή του στη Δικαιοσύνη και ζήτησε αποζημίωση για την βλάβη που υπέστη λόγω της απώλειας του προσωπικού και εργασιακού του χρόνου, προκειμένου να απαντάει στις κλήσεις της εταιρείας που ήθελε πάση θυσία να προωθήσει τα προϊόντα της.

Η αγωγή του έγινε δεκτή από το Ειρηνοδικείο με την ενάγουσα μάλιστα εταιρεία να απουσιάζει από το δικαστήριο κατά τη συζήτησή της και να καταδικάζεται ερήμην.

Στο σκεπτικό της πολυσέλιδης απόφασης που εξέδωσε, το δικαστήριο αναφέρει για τα δικαιώματα των συνδρομητών όταν δέχονται ενοχλητικές κλήσεις, χωρίς δηλαδή τη συναίνεσή τους, από εταιρείες που θέλουν να είτε να προωθήσουν είτε να διαφημίσουν τα προϊόντα τους: «..Ως προς το δικαίωμα αντίρρησης, το οποίο προβλέπεται στο άρθρο 13 ν. 2472/ 1997, ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει, προκειμένου να συμμορφώνεται με την υποχρέωση που απορρέει από την εν λόγω διάταξη, να φροντίζει, εφόσον ένας καλούμενος συνδρομητής εκφράζει την αντίρρησή του στο να δέχεται κλήσεις από τον συγκεκριμένο υπεύθυνο επεξεργασίας (ή/και εκπρόσωπό του), να ακολουθεί μία σαφώς ορισμένη διαδικασία που να διασφαλίζει ότι ο αριθμός αυτός θα εξαιρείται από οποιαδήποτε τηλεφωνική προωθητική - διαφημιστική ενέργεια του υπευθύνου επεξεργασίας στο μέλλον. Αυτή η διαδικασία πρέπει να είναι εις γνώσιν και των εξωτερικών συνεργατών του υπευθύνου επεξεργασίας (ήτοι των εκτελούντων την επεξεργασία), οι οποίοι και θα πρέπει να συμμορφώνονται με αυτή...».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ